Plzeňský Prazdroj Slovensko zverejnil čísla za uplynulý rok. Ten bol poznačený prepadom predaja čapovaného piva. Z hľadiska zisku spoločnosť medziročne výrazne klesla až o 25 percent a pripísala si 8,6 milióna eur.
Zmierňovanie prepadov
Celkový obrat spoločnosti taktiež klesol, a to na 124 miliónov eur. Na priamych aj nepriamych daniach Plzeňský Prazdroj Slovensko zaplatil celkovo takmer 45 miliónov eur, z toho takmer polovicu tvorila spotrebná daň.
Výrazný pokles zaznamenali najmä predaje čapovaného piva, ktoré klesli v dôsledku obmedzení celého HoReCa segmentu. „Vďaka našim ľuďom sme dokázali nielen flexibilne reagovať na zmeny na trhu a prispôsobiť im výrobu i logistiku, ale aj pomáhať našim partnerom z gastro sektora,“ hovorí Dragoș Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Zásahy však situáciu výrazne nezlepšili. „Napriek tomu, že sme zaznamenali až 25 percent pokles ziskov, do boja s pandémiou sme investovali kroky v hodnote niekoľkých miliónov eur, aby sme aspoň čiastočne zmiernili jej dopady,“ konštatuje Constantinescu.
Najmenej za desaťročie
Pivovar hovorí o preskupovaní zákazníckych preferencií. „Značná časť konzumu sa kvôli kríze preniesla do obchodov, kde Slováci zachovali našim značkám priazeň. Aj keď pokračovali v trende nákupu prémiových značiek a naše predaje v reťazcoch podrástli, neboli sme však ani zďaleka schopní vykompenzovať straty zo zatvorených reštaurácií a krčiem,“ hodnotí situáciu Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Čísla za krčmy a podniky neboli vôbec priaznivé. „Vlani sme predali najmenej piva určeného pre gastro sektor za posledných 10 rokov,“ priznáva Grygařík.
Prečítajte si aj
Snímka: Plzeňský Prazdroj