Výrazný marketing a remeselné pivo nejdú v našich končinách dokopy. Dôvodov je viacero. Tým hlavným je ten, že malé remeselné pivovary nedisponujú takými rozpočtami, aby si mohli zaplatiť drahú reklamu v printových či audio – vizuálnych médiách. Na strane druhej, mnohí malí hráči žnú také úspechy, že reklamu ani nepotrebujú. Aj preto je zaujímavý krok, ktorý môžete v týchto dňoch pozorovať na východe Slovenska.
Svoje sily spojili Pivovar Hostinec a regionálny denník košice:dnes. Na trh uviedli v piatok nové pivo s názvom Bitang. Keďže spojenie piva a média otvára priestor aj na mediálne aktivity, pri príležitosti uvedenia piva na trh vznikol aj videoklip. Ten naspievala skupina Mafia Corner.
„Reklamný spot pobeží v regionálnej televízii, rádiu aj denníku,“ prezradil portálu oPive.sk spolumajiteľ Pivovaru Hostinec Peter Škripko. O aké pivo vlastne ide? Pivovar charakterizuje pivo Bitang nasledovne: „Pivo krásnej iskrivej oranžovej farby, stredne plne telo s tónmi jemného karamelu a ovocnou citrusovou horkosťou. Tóny melónu a ananásu v aróme aj v chuti. Stredne dlhé, prijemne horké doznievanie. Plato: 11° Alkohol: 5,2%.“
Podobné mediálne aktivity sú v slovenských podmienkach ojedinelé, pár prípadov sme však už zaznamenali. Pred rokom si kampaň na billboardoch zaplatil Pivovar Brontvai. Ten presviedčal klientov i zákazníkov, že pivovar neponúka dáždnikové pivo. Klip k propagácií remeselného podniku natočil pred pár mesiacmi aj bratislavský podnik 100 pív.