Keď to funguje pri značkách ako Pilsner Urquell či Velkopopovický Kozel, môže to zafungovať aj pri značke Šariš. Asi takýmto spôsobom uvažuje vedenie Pivovarov Topvar. Druhý najväčší pivovar na Slovensku v stredu pokrstil prvý brandový Šariš Pub.
Tento je náš
Prevádzok s označením Šariš Pub nájdete na východe viac. V tomto prípade však ide o prvý konceptový podnik, ku ktorému sa hlási samotný pivovar aj keď jeho prevádzkovateľom je skupina Andiamo Group. „Jeho cieľom je poskytnúť návštevníkovi unikátne prostredie a čo najvhodnejšie podmienky, na dosiahnutie čo najlepšieho pivného zážitku z pitia piva Šariš,“ predstavuje pivovar novinku.
Podnik otvorili pred vyše mesiacom v prešovskom obchodnom centre Eperia. Na ploche 300 štvorcových metrov poskytne priestor pre 168 návštevníkov. Na výčape má byť trojica stálych pív – Šariš Zlatá 12°, Šariš 10° a Tmavý Šariš. Ponuku má dopĺňať pivný špeciál z edície Sládkových pokladov. Aktuálne je to Šariš Rubín.
Podnik pritom avizuje aj to, že zaujať chce aj gastronómiou. Hovorí o tom, že jeho tím je zložený z desiatich kuchárov. Jedálny lístok má pritom ponúkať mix šarišskej, slovenskej a českej kuchyne.
Nemá ostať len pri jednom
V Prešove ide o prvú originálnu prevádzku, postupne majú pribudnúť ďalšie. „Do budúcnosti plánujeme rozšíriť túto sieť aj do iných miest na východe,“ prezradil plány Ján Čerkala z Pivovarov Topvar.
Nejde pritom o prvú snahu využiť popularitu značky Šariš na východe republiky. Už pred dvoma rokmi avizoval, že chce prerobiť prevádzky viacerých krčiem a podnikov. V tomto prípade však ide inou cestou. V koncerne nie je sám. Koncom minulého roka predstavil koncept vlastných pubov aj Gambrinus. Už skôr majú takéto prevádzky Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel.
A prečo to druhý najväčší pivovar robí? Predaj čapovaného piva v posledných rokoch klesá, keď zákazníci preferujú hlavne nákup v supermarketoch. Druhým rozmerom je ten, že špecializované predajne zaznamenávajú pozitívne ohlasy. A to chcú využiť aj Pivovary Topvar.
Snímka: Pivovary Topvar