Šéf pivovaru Bradáč: Zameriame sa na podniky s craft pivom

Aj keď je do konca roka ešte ďaleko, remeselná pivovarnícka scéna už teraz rieši „udalosť roka“. Tou je bezpochyby vstup najväčšieho slovenského pivovaru do segmentu malých remeselných pivovarov. Len minulý týždeň predstavil Heineken koncept Slobodného pivovaru Bradáč. O jeho vzniku, cieľoch a stratégii porozprával pre portál oPive.sk jeho hlavný predstaviteľ Lukáš Sopúch.

Bradáč, Heineken, Slobodný pivovar Bradáč

Kedy a prečo vznikol koncept pivovaru Bradáč?
Celý projekt, ako ste ho mohli vidieť na Salóne piva, vznikol pred piatimi mesiacmi. Craftový segment je veľmi atraktívny. Spája v sebe všetko to, čo nás baví a napĺňa zároveň. Milujeme pivo, alchýmiu s ním spojenú a samotné napätie, ktoré celý proces varenia sprevádza.

Kto je sládkom pivovaru?
Pracujeme ako tím, ktorý tvorím ja, Lukáš Sopúch a môj veľmi dobrý kolega Peter Vörös. Obaja máme dlhoročné skúsenosti v oblasti homebrewingu a v pivovarníctva, ktoré sme doplnili o rôzne druhy vzdelania. Keď máme nápad na recept, vždy si ho spolu prejdeme a doladíme ho tak, aby vzniklo zaujímavé pivo.

Na Salóne ste predstavili tri pivá. Prídu aj ďalšie?
Určite je naším dlhodobým cieľom prinášať na slovenskú pivnú scénu stále nové a zaujímavé pivá, ktoré budú zveľaďovať slovenský craftový segment.

Kde všade ste pivo varili?
Aktuálne varíme pivo kočovným spôsobom v Čechách a Maďarsku. Spolupracujeme s pivovarom vo Veľkom Březne, kde varíme Bradáč Rainbow Warrior a Bradáč Ocean Warrior. Bradáč Swallow No. 1. varíme v maďarskom Miškolci v pivovare ZIP´s Brewhouse.

Bradáč, Slobodný pivovar Bradáč, Bradáč, Heineken

Uvažujete nad vlastnou technológiou?
V tejto fáze projektu sa sústredíme na samotné pivá Bradáč, vlastnou technológiou sa momentálne nezaoberáme.

Kde všade by ste chceli pivo ponúkať?
Budeme sa zameriavať predovšetkým na podniky s ponukou netradičných craftových pív. Záleží nám na tom, aby mali naši konzumenti zážitok z chuti. Chceme, aby vedeli, čo pijú a ako si majú pivo správne vychutnať. K tomu neodmysliteľne patrí aj edukácia personálu a ľudí, ktorí sa craftovým pivom zaoberajú.

Neuvažujete nad vlastným konceptom pubu? Využijete aj distribučné kanály Heinekenu?
Koncept vlastného pubu neriešime a čo sa týka distribučných kanálov (prevádzok) Heinekenu, tie aktuálne nie sú našim cieľom. Využijeme samozrejme logistiku Heinekenu, ktorej cieľom bude kvalitný servis našich budúcich zákazníkov.

Uvažujete aj nad fľaškovaním piva?
Fľaškové craftové pivá sú určite atraktívne, aktuálne však Bradáča neuvažujeme fľaškovať. V budúcnosti sa možno vyskytne príležitosť naše pivo fľaškovať, avšak cieľom by mohli byť len pivotéky a špecializované predajne pív.

Snímky: FB Beer Port SK

Článok bol aktualizovaný