Na Slovensku sa vlani vypilo najviac piva za posledných päť rokov. Priaznivci zlatistého moku nadviazali na rok 2015 a potvrdili trend nárastu záujmu o tento nápoj. Ak si myslíte, že sa o to postarali hlavne minipivovary, nemáte pravdu. Všetko sa odvíja od úspešnosti predaja veľkých hráčov.
Úspešný rok
Podľa aktuálnych čísel Štatistického úradu SR vypil jeden obyvateľ Slovenska ročne v priemer 73,1 litra piva, čo je o 0,2 litra viac ako rok predtým. Viac vypili priaznivci zlatistého moku len v roku 2012, kedy pripadalo na jedného obyvateľa 76,3 litra. A ako si môžeme vysvetliť tento nárast?
Úlohu zohrali aj športové podujatia počas uplynulého roka. Tak Majstrovstvá Európy vo futbale, ako aj olympijské hry prispievajú k spotrebe piva, čo podporujú aj akciové ponuky veľkých hráčov. Štatistiku pritom mohol ovplyvniť aj pozitívny trend v cestovnom ruchu.
Slovensko totiž v roku 2016 zaznamenalo rekordný rok. Vlani u nás dovolenkovalo vyše päť miliónov hostí, čo je o 16 percent viac ako rok predtým. Tento trend sa môže odzrkadľovať aj na spotrebe zlatistého moku.
Veľkí si pochvaľovali
Aj keď počet pivovarov u nás aktuálne atakuje číslo 70, štatistiku spotreby výrazne ovplyvňujú veľkí hráči. A tí si uplynulý rok pochvaľovali. „Po dlhšom období stagnácie došlo k miernemu oživeniu pivného trhu na Slovensku, a to aj napriek tomu, že posledné leto nepatrilo z hľadiska počasia k najstabilnejším,“ uviedla pre portál oPive.sk v koncoročnej ankete manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko Hana Šimková.
Aj podľa vyjadrení hlavných predstaviteľov najväčšieho pivovaru u nás, v Hurbanove využívali takmer celú kapacitu. Dobré čísla potvrdil aj druhý najväčší pivovar. „Keď sa pozrieme na leto, tak po mimoriadne teplom roku 2015 sa rok 2016 vrátil do svojho štandardu. Čo sa týka celého roka tak celkovo slovenský pivný trh mierne rástol,“ uviedol koncom roka obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Štefan Finta.
Obaja najväčší hráči pritom poukazujú na to, že ľudia viac preferujú nákup piva v obchode. Aj keď Štefan Finta upozornil na to, že situácia sa vlani trocha zmenila. „Vidíme za tým zlepšujúcu sa ekonomickú situáciu obyvateľov, ktorí si môžu dovoliť viac a viac sa stretávajú v reštauráciách a podnikoch a majú pozitívnejšie očakávania do budúcnosti,“ naznačil.