Heineken: V roku 2017 chystáme niekoľko noviniek

Opäť to nebola nuda. Máme za sebou pivovarnícky rok 2016 a môžeme bilancovať. Pre niekoho bol prelomový, pre iného stabilizačný. Portál oPive.sk sa rozhodol na prelome rokov uskutočniť veľkú anketu medzi pivovarníkmi a odborníkmi, ktorí sa pohybujú okolo piva. Dnes odpovedá manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko Hana Šimková

 

Ako hodnotíte rok 2016 z pohľadu pivovarníka?
Rok 2016 bol pre nás pivovarníkov celkovo pozitívny. Po dlhšom období stagnácie došlo k miernemu oživeniu pivného trhu na Slovensku, a to aj napriek tomu, že posledné leto nepatrilo z hľadiska počasia k najstabilnejším. Vývoj na trhu do veľkej miery „ťahá“ rastúca popularita radlerov, najmä nealkoholických, ktoré po uvedení novinky Zlatý Bažant Radler 0.0% úplne bez obsahu alkoholu dostali ďalší pozitívny impulz.

Čo bolo pre vás udalosťou roka?
Pre nás bolo jednoznačne udalosťou roka uvedenie našej novinky Zlatý Bažant´73, piva inšpirovaného minulosťou. Výsledky jeho predaja predčili aj naše najoptimistickejšie očakávania a už pred koncom roka sme celoročný plán predaja prekročili zhruba štvornásobne. Ešte viac nás však teší, že nerastie „iba“ novinka, ale celé portfólio pív a radlerov Zlatý Bažant. Dnes už približne štvrtina všetkých výdavkov Slovákov na pivo smeruje práve na túto značku.

Aké problémy trápia podľa vás sektor pivovarníctva?
Okrem dlhodobo stagnujúceho pivného trhu je najväčším problémom slovenských pivovarníkov pokles predaja piva v segmente Horeca, čo je takisto dlhodobým trendom. Predaj piva v maloobchode síce rastie, je však do veľkej miery ovplyvňovaný cenou a cenovými akciami. Pre pivovarníkov je segment Horeca atraktívnejší z pohľadu ziskovosti, ako aj z pohľadu pivnej kultúry, ktorú rozvíja práve predaj piva v puboch a reštauráciách.

Čo vám urobilo v roku 2016 najväčšiu radosť?
Najväčšiu radosť nám celý rok robí práve náš Zlatý Bažant, a osobitne Zlatý Bažant´73, ktorého uvedenie sa nesie v atraktívnej retro téme 70-tych rokov. Táto téma zarezonovala u staršieho publika, ktorým evokuje časy ich mladosti, ako aj mladšiu generáciu, pre ktorých je retro téma „cool“. S témou sme sa počas celého roka „vyhrali“ v kreatívnej reklamnej kampani aj na rôznych eventoch, vrátane koncoročného podujatia pre zamestnancov.

Aký bude podľa vás rok 2017? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?
Pre našu spoločnosť bol rok 2016 rokom úspechu. Podarilo sa nám zvýšiť náš trhový podiel zároveň s rastom našich prémiových značiek, najmä značky Zlatý Bažant a Krušovice. Najväčšou výzvou pre rok 2017 bude tento pozitívny trend ďalej udržať a ešte upevniť. Sme presvedčení, že vďaka novinkám, ktoré máme pre rok 2017 pripravené, sa nám to podarí. V roku 2017 plánujeme ďalej rozvíjať aj kategóriu cideru, ktorý si za dva roky od svojho otvorenia na slovenskom trhu získal svojich stabilných konzumentov.

Snímka: Heineken Slovensko