Slovenský Prazdroj ukázal čísla. Prekvapil nárast jednej značky

Prazdroj

Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorá stojí aj za pivovarom vo Veľkom Šariši, ukázala čísla za uplynulý rok. A v niektorých parametroch prekvapila. Pivovarnícka skupina prezradila aj to, ako si jednotlivé pivné značky medziročne polepšili.

V znamení rastu

Plzeňský Prazdroj zaznamenal vlani medziročný nárast predaja piva. „Darilo sa čapovanému i balenému pivu. Celkovo naše predaje vlani medziročne stúpli o takmer tri percentá, z čoho máme obrovskú radosť,“ konštatuje Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Pivovarnícka skupina referuje, že sa darilo hlavne prémiovým značkám a ležiakom, pri ktorých zaznamenala nárast predaja o sedem percent.

Konkrétne pritom ukazuje na značku Radegast. Jej predané objemy stúpli o 27 percent. Tomu pomohlo hlavne  uvedenie piva Radegast Rázná 10 na pulty obchodov. Rast však zaznamenala aj značka Pilsner Urquell, ktorá medziročne narástla o 11 percent.

Medziročnú zmenu pri pive Šariš skupina neuvádza. Prazdroj však zvýšil jeho dostupnosť na výčapoch. Jediná slovenská značka v portfóliu skupiny sa objavila v 220 nových prevádzkach.

Nealko rastie

Darilo sa aj segmentu nealkoholického piva. Kým v roku 2015 tvorilo v Prazdroji nealko deväť percent z celkového predaja, vlani to bolo už 16 percent. Značka Birell vlani medziročne narástla o 10 percent v segmente čapovaného i baleného piva.

Prazdroj hovorí, že počas dlhého leta 2024, predal historicky najviac piva. Tomu pomohlo aj to, že počet sezónnych prevádzok, kam dodával pivo, sa vyšplhal na rekordných 605. Oproti roku 2023 to predstavuje nárast takmer o pätinu.

„Vidíme, ako si spotrebitelia každý rok viac a viac potrpia na kvalitu servisu a služieb prevádzok. Z tohto dôvodu, ale aj kvôli nášmu záväzku zlepšovať slovenskú pivnú kultúru, sme do podpory rozvoja a kvality v roku 2024 investovali sedem miliónov eur. Podobnú čiastku máme pripravenú aj tento rok,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko pre prevádzky a reštaurácie.

Rast Radegastu

Aj v kategórii baleného piva zaznamenal Prazdroj medziročný nárast o dve percentá. Značka Radegast zvýšila predaje v obchodoch až o 35 percent. O štvrtinový rast sa postarala značka Captain Jack s tromi novými príchuťami.

Najobľúbenejším ochuteným nealkoholickým pivom naďalej zostáva variant Pomelo & Grep. „Pozitívne emócie z pubov sa snažíme preniesť aj na plochu predajní. Trh prechádza premiumizáciou nielen pokiaľ ide o kvalitu piva, spotrebiteľ vyžaduje aj kvalitnú predajňu a jej vzhľad,“ hodnotí minulý rok David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Aj v roku 2024 sa potvrdili rast trendu, ktorý hovorí o návrate k vratným skleneným fľašiam. Tie zaznamenali šesťpercentný medziročný posun. Objem predaja v nich predstavoval 35 percent a za posledných päť rokov sa zvýšil na dvojnásobok. Najpredávanejšie bolo minulý rok pivo v plechovkách, tvorilo 40 percent portfólia.

Len na doplnenie dodajme, že do portfólia skupiny patria značky Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Smädný Mních, Captain Jack, Peroni a nealkoholické pivo Birell.

Prečítajte si aj

Ktoré slovenské pivá zabodovali v Česku? Pozrite si výsledky

Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko