Snívali, tak si otvorili najmenší remeselný podnik v Bratislave

100 piv 01

Kým malí chlapci snívajú o tom, že sa stanú smetiarmi či policajtmi, tí väčší si dávajú už vyššie méty. Vyhrať milión, kúpiť si Ferrari alebo otvoriť vlastnú krčmu. Práve do tretej kategórie môžeme zaradiť dvoch kolegov z práce Michala a Paľa. V bežnom živote IT-čkári snívali o tom, že si raz otvoria krčmu. „Hľadali sme priestor, kde by sme si mohli zrealizovať náš sen. Nakoniec sme ho našli na Medenej ulici v Bratislave,“ spomína Paľo. Tak ako to už v podobných prípadoch býva, ten nebol ideálny. „V tom čase v ňom bola kaviareň. Zafajčená, neútulná. Výmena interiéru bola preto nutná,“ dopĺňa obchodného partnera Michal Kováč. Napriek tomu do toho išli. Krčmu však neotvorili.

Ich prvou voľbou bola kaviareň. Pracovali po večeroch a vylepšovali čo sa dalo.  „Nevydržalo to však dlho,“ priznáva Michal. Ten jedným dychom dodáva, že rozhodol aj vnútorný pocit, že kaviareň predsa nebola ich snom. „Jednoducho sme vedeli, že cieľom je predsa pivný bar,“ hovorí Paľo. Po štyroch mesiacoch tak kaviareň premenil na podnik, ktorý chcel ponúkať remeselné pivo. „Oslovili sme distribútorov a vrhli sa do toho po hlave,“ smeje sa Michal a úprimne priznáva, že o remeselnom pivo toho až tak nevedeli. Chcenie bolo veľké a to rozhodlo. Na Medenej ulici otvorili podnik a pivotéku 100 pív, ktorý okrem remeselného piva ponúkal aj desiatky druhov piva z celého sveta.

100 piv 04

Sen sa splnil, príbeh podniku sa však dočkal zaujímavého zvratu. Na scénu totiž prichádza dnes už tretí spoločník v podniku. Pre priaznivcov piva je jeho meno dobre známe. Imrich Nógell je totiž hlavným administrátorom stránky Ratebeer.com pre Slovensko a Česko. Pivo je preňho záľubou a akousi profesiou zároveň. Podnik 100 pív tak prišiel „skontrolovať“. „Kazo (sládok pivovaru Unorthodox Brewing, pozn.red.) ma zavolal, či by som s ním nešiel pozrieť podnik, kde chcú čapovať jeho pivo. Neváhal som,“ pripája sa k rozprávaniu Imro. Ten začal dvom majiteľom hovoriť svoje postrehy a podnik posúvať lepším smerom. Najprv jeden večer, potom druhý. Až si postupne našiel k Paľovi a Michalovi cestu. „S Michalom sme sa rozprávali a dohodli sa, že mu ponúkneme partnerstvo,“ prezrádza Paľo. A tak sa sen splnil hneď trojici milovníkov piva.

Podnik na Medenej ulici môžeme pokojne označiť ako najmenší pivný bar ponúkajúci remeselné pivo v hlavnom meste. Keď doňho vstúpite, budete prekvapení jeho veľkosťou. Bar s pivotékou má rozlohu len 35 metrov štvorcových. „Zmestí sa tu 24 ľudí. Od jari prevádzkujeme navyše aj terasu, tak kapacita stúpne o ďalších 10 miest,“ hovorí Michal a dodáva, že podnik neustále vylepšujú a snažia sa zútulniť. „Snažíme sa tu svojpomocne vylepšovať,“ hovorí Michal a ukazuje na roh, kde by chceli umiestniť rohovú lavicu.

Majitelia nemajú problém ani s tým, že občas obsluhujú a pri pípe sa striedajú všetci traja. Rady a odporúčania zákazníkom však dáva predovšetkým Imro. „Ten nemá problém ani vybehnúť na ulicu a zákazníkov vtiahnuť do podniku,“ smejú sa Michal s Paľom. Samotný Imro hovorí o tom, že ľudia si občas nechajú poradiť, občas nie. Úprimne priznáva, že ponuka je ovplyvnená aj distribútormi. „So všetkými vychádzame dobre, len mám pocit, že tu nie je až taká konkurencia, aká by mohla byť,“ polemizuje Imro. Partneri mu dávajú za pravdu. „Obaja sme perfekcionisti a z bežného povolania sme zvyknutí na iný prístup. Jednoducho chceme aby bolo všetko tip-top,“ konštatuje Paľo.

100 piv 02

S podnikom špeciálne plány nemajú. „Stále vylaďujeme a snažíme sa zlepšovať. Chceme z toho urobiť kultovú záležitosť,“ pripúšťa Michal. Aj on sa teší z toho, že Slovensko prežíva malú pivnú revolúciu. Čiastočne k nej pomohli aj oni. Ich pivotéka spolu s pivovarom JAMA Craft Brewery uviedla na trh pivo s názvom No Disco Tonight. „Spolu s Martinom Lučkom (majiteľ pivovaru JAMA Craft Brewery) sme ho vymysleli tu na terase. Bolo to spontánne a reagovali sme na výzvu navariť pivo z chmeľu Target,“ spomína si Imro. Pivo malo úspech a čoskoro sa na trhu objaví jeho ďalšia várka. Aj tá by sa mala objaviť na ich pípach či v pivotéke. Traja majitelia sa naň tešia, podobne ako na ďalšiu budúcnosť podniku. „Robíme to ako koníček a baví nás to, nie sme tlačení do toho, aby nás to živilo,“ prezrádza Paľo.

Podniku na Medenej sa postupne darí lákať nových zákazníkov.  Dokonca sa stalo, že spolu so svojimi partnerkami, museli podnik „opustiť“, aby ho nechali zákazníkom. „To vždy poteší, vtedy vieme, že to robíme dobre,“ usmieva sa Imro.

Článok bol aktualizovaný