Hlavným cieľom reklamy je prilákať zákazníkov na produkt, ktorý propaguje. Nie každá reklama je však podarená. Niekedy dopadne lepšie, inokedy horšie. Doslova katastrofou však dopadla reklama na americké pivo Bud Light, ktoré je dlhé roky najpredávanejším pivom v Amerike. Pred pár dňami však o toto prvenstvo prišlo.
Kontroverzná reklama
Pivovary, podobne ako stovky iných firiem z rôznych odvetví, spolupracujú s celebritami či influencermi. Urobil tak aj koncern Anheuser-Busch InBev, ktorý do svojej kampane na pivo Bud Light zapojil transgenderovú herečku a influencerku Dylan Mulvaneyovú. Tej poslal plechovku s jej podobizňou.
Jej zapojenie do kampane malo okrem iného poukázať na to, že pivovar je otvorený a ústretový voči komunite LGBT+. V tomto smere však nahneval časť konzervatívnych zákazníkov. Pre lepšie vysvetlenie, Bud Light patri do kategórie „europív“ a je zamerané na nenáročného zákazníka.
Časť konzumentov reklama nahnevala. Reklamný post sa stal rýchlo virálnym v negatívnom zmysle slova. Začal sa veľký bojkot inak populárneho piva. Podporovali ho aj celebrity. Napríklad spevák Kid Rock nahral video, v ktorom do plechoviek strieľal.
Strata prvenstva
Analytické spoločnosti hovorili o tom, že predaj piva sa prepadol o tretinu. Relevantné dáta však chýbali. Analýza spoločnosti Bump Williams, ktorú priniesol Washington Post, však ukázala, že bojkot značky menil dlhoročné rebríčky predaja v USA.
Po 20 rokoch stratilo pivo Bud Light prvenstvo. Kým predaj tohto piva tvoril v obchodoch s potravinami a alkoholom v marci 10 percent, po bojkote to bolo už len 7,3 percenta. Novou jednotkou na trhu sa stalo mexické pivo Modelo Especial.
Koncern Anheuser-Busch InBev tak rieši vážne ekonomické výpadky. Straty z predaja sa počítajú na miliardy dolárov. Koncern môže tešiť aspoň to, že aj nová jednotka patrí do ich portfólia. Prepad Bud Light nie je až taký prekvapivý. Analytici už skôr predpovedali, že pivo spadne na druhú priečku. Očakávali to však až do roku 2030.
Prečítajte si aj
Snímka: Anheuser-Busch InBev