Stávka na nealko pivá: Tradičná značka aj dovoz z Talianska

Kozel Nealko

Segment nealkoholického piva v posledných rokoch rastie a všetky predpovede hovoria o tom, že aj rásť bude. Súvisí to so zmenou správania zákazníkov. Mnohí vyhľadávajú zdravší životný štýl, alebo chcú náhradu piva vtedy, keď si ho dať nemôžu. A reagujú na to aj pivovary.

Nová značka

Dlhé roky platilo, že Plzeňský Prazdroj ponúka nealkoholické pivo len pod značkou Birell. Tá sa stala v regióne pre mnohých synonymom nealkoholického piva. Po rokoch sa to však mení.

Český Plzeňský Prazdroj predstavil novinku vo svojej ponuke – Kozel Nealko. „Trh nealko piva je dnes už plnohodnotnou samostatnou nápojovou kategóriou, v ktorej spotrebitelia očakávajú bohatú ponuku. Preto sme sa rozhodli ľuďom, ktorí majú radi chuť Kozla, ponúknuť aj jeho nealkoholickú variantu,“ uviedla Jana Vainerová, Senior Brand manažér značky Velkopopovický Kozel.

Kozel Nealko sa podľa pivovaru varí podobne ako klasické pivá z plzenského, karamelového a praženého sladu.  „Vďaka ním má nielen plnú sladovú chuť, ale aj medovú až polotmavú farbu. Jemnú horkosť pivo získava z českého chmeľu Premiant. Aróma je typicky pivná s jemnými ovocnými, esterovými tónmi,“ predstavuje novinku pivovar.

„Nového nealkoholického Kozla vyrábame podobnou technológiou ako klasický ležiak, len na konci procesu šetrne odstránime alkohol. Pri vývoji sme sa snažili, aby pivo bolo chuťovo plné a čo najviac sa priblížilo celkovým chuťovým prejavom alkoholickému pivu,“ naznačil Vojtěch Homolka, vrchný obchodný sládok Velkopopovického Kozla.

Cielenie na cenu?

Pivovar hovorí o tom, že pivo je určené pre remeselníkov a „kutilov“, ale aj ďalších konzumentov. Aj z tejto formulácie môžeme usudzovať, že pivo môže byť ekonomickou verziou nealkoholickej ponuky. Inak povedané, malo by byť lacnejšie ako Birell a cieliť na zákazníkov, ktorí sú citlivejší na cenu.

Otázne zostáva, či a kedy sa pivo dostane aj na Slovenský trh. Pivo má byť ponúkané len v pollitrových plechovkách. Na slovenský trh však určite smeruje nealkoholické pivo Peroni Nastro Azzurro 0,0 %.

Pivovar hovorí o tom, že na jeho výrobu sa „používa jačmenný slad, kukurica Nostrano Dell´isola, voda, zmes aromatických chmeľov a kvasnice na spodné kvasenie“. Jeho piva je Plzeňský Prazdroj Slovensko. Pivo má byť dostupné vo vybraných reštauráciách, v hypermarketoch Tesco, Kaufland a Metro.

Prečítajte si aj

Ako to, že nealkoholické pivo neobsahuje alkohol?

Snímka: Plzeňský Prazdroj