Ležiak v priehľadnej fľaši? Český pivovar verí, že zaujme

Proud Ležak

V pivovarníckej praxi dlho platila zásada, že medzi najväčších nepriateľov piva patrí svetlo. Aj preto sa pivo dlho predávalo a predáva vo fľašiach sfarbených do hneda. Cieľom takéhoto balenia je eliminovať práve vplyv svetla. Proti tomu to trendu ide pivovar Plzeňský Prazdroj.

Priehľadná novinka

Český Plzeňský Prazdoj pred pár hodinami predstavil novinku, ktorá rozšíri jeho ponuku. Predstavil nový ležiak, ktorý nesie meno Proud. Ide o ležiak, ktorý pivovar predstavuje nasledovne:

„Nový ležiak Proud sa vyznačuje nízkou horkosťou, konkrétne 18 IBU, zatiaľ čo české ležiaky majú zvyčajne horkosť vyššiu ako 30 IBU. Vďaka nižšiemu stupňu kvasenia ponúka len 3,9 % alkoholu. Vyznačuje sa preto plnosťou chuti a dobrou piteľnosťou typickou pre české ležiaky.“

Nový ležiak vznikol v spolupráci s hlavnou sládkovou rovnomenného experimentálneho pivovaru, ktorý sa od roku 2020 nachádza v areáli plzenského pivovaru.

Nový roztok

Poznávacím balením tejto novinky má byť tretinková fľaša z priehľadného skla. „Pri varení nového ležiaka sme použili moderný chmeľový produkt, vďaka ktorému chuť piva nepodlieha negatívnym účinkom svetla a môžeme ho ponúknuť v krásnej priehľadnej fľaši,“ konštatuje vysvetľuje Jakub Marek, marketingový manažér prémiových pív Plzeňského Prazdroja.

O aký chmeľový produkt ide? Pivovar to nespresňuje, na trhu sú však produkty, ktoré lákajú na nové možnosti balenia. Jedným z nich je spoločnosť BartHaas. Tá ponúka Redihop. Ide o vodný roztok, ktorý vzniká z CO2 a chmeľového extraktu.

Spoločnosť píše, že tento roztok vytvára horkosť, ktorá „je vnímaná ako hladká, harmonická a príjemná“. Základnou výhodou tohto vynálezu je to, že pivo je stabilné na svetlo. Pivo tak môže výrobca baliť aj do priehľadných fliaš.

Zacielené na mladých

Prečo Prazdroj uvádza pivo v priehľadnej fľaši? Jednoznačne tým cieli na novú klientelu. Aj prieskumy pivovaru ukazujú, že počet mladých spotrebiteľov, ktorí konzumujú pivo neustále klesá. Kým v roku 2015 si dalo aspoň raz mesačne 56 percent spotrebiteľov vo veku 18 až 30 rokov, vlani to bolo už len 44 percent.

Novinka má zaujať práve mladých zákazníkov. „Po spoločnom ladení receptúr a spotrebiteľskom testovaní prichádzame na trh s pivom, ktoré by sa malo stať symbolom trhu s pivom pre mladých dospelých. Nový prúd českého pivovarníctva,“ hovorí Marek.

Nemá zostať len pri ňom. „Na tento nový ležiak nadviažeme v blízkej budúcnosti ďalšími zaujímavými štýlovými pivami pod značkou Proud Experiment, ktorých chuťový profil bude rovnako ako nový ležiak ľahký a dobre piteľný. Tieto pivá budú dostupné na čapoch vo vybraných prevádzkach a na festivaloch,“ naznačuje Marek.

Len pre doplnenie, hlavným predstaviteľom piva v priehľadnej fľaši je mexické pivo Corona. V USA môžete na trhu nájsť aj pivo Miller, ktoré je tiež v prehľadnej fľaši. V oboch prípadoch používajú pivovary extrakty, ktoré majú zabraňovať vzniku tzv. skunkovej vône. Tá je typickým znakom piva, ktoré sa skazilo vplyvom svetla.

Prečítajte si aj

Chyby piva č.12: Skunková vôňa, pachuť

Snímka: Plzeňský Prazdroj