„Svet sa zbláznil,“ odkazuje svetu pivovar Bernard cez svoju reklamu

Zatvorené podniky a krčmy, prepúšťanie či počítanie prepadov predaja. Aj to je realita, ktorú dnes musia riešiť pivovarníci po celej Európe. Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá ochromila gastrosegment. Trochu inak sa na celú situáciu pozrel český pivovar Bernard.

Pivní provokatéri

Bernard patrí medzi pivovary, ktoré môžeme označiť nálepkou „provokatéri“. Aj portál oPive.sk informoval v roku 2017 o tom, že ich reklamy spôsobili pobúrenie. V uvedenom roku totiž pivovar vydal tzv. Feminist Edition svojich reklám.

Ženské telá vo svojej reklame vtedy ponechal, hlavu však nahradili podobizňou majiteľa pivovaru Stanislava Bernarda. Ozvala sa neziskovka Stínová rada pro reklamu, ktoré tento krok skritizovala a žiadala stiahnuť reklamy.

„Tým, že hlava žien bola vymenená za Vašu, došlo naopak k tomu, že ženské telo sa stalo ešte viac anonymným objektom. Urobil ste si srandu zo seba, ale zároveň ste ponížil ženy. Cez zrejme dobrý úmysel zostáva nová verzia kampane sexistické a uráža rad ľudí,“ písala v liste.

Bernard opäť vydáva reklamu a opäť vzbudzuje pozornosť. Tentokrát však v inom duchu. Neukazuje totiž na ich pivo, ale na aktuálnu situáciu, v ktorej sa spoločnosť nachádza.

Známy herec

Ako upozornil portál Mediar.cz, autorom námetu, scenára aj konečného spracovania je známy herec a režisér Jiří Mádl. V nezvyčajne dlhej reklame sa objavuje päť mikropríbehov, ktoré ilustrujú túto ťažkú dobu. Spod je zakončený sloganom „Svet sa zbláznil, držme sa.“

„V minulosti sme poukazovali na rôzne absurdity a odkazovali sme ľuďom, nech sa držia. Lenže teraz už svet v mnohých ohľadoch doslova zošalel, a tým nemyslím len dôsledky epidemickej situácie. Treba sa tomu postaviť, pozitívne, spoločne. Preto zmena z držte sa na držme sa,“ hovorí majiteľ pivovaru Bernard.

Aj Bernard, podobne ako iné pivovary, musel riešiť prepad výroby. Pivovar dokonca na trh uviedol aj svoju prvú pivovicu s názvom Pivná pálenka Bernard, ktorú vyrobil z nespotrebovaného piva.

Prečítajte si aj

Aféra v Česku: Neziskovka je pobúrená reklamou na pivo