Posledné dva-tri roky ukázali, že veľké pivovary pozorne sledujú pivný trh s malými pivovarmi. Nakoniec, napríklad Heineken Slovensko rozbehol prípravu svojho malého pivovaru. Ďalším prelomovým počinom je spojenie malého a veľkého pivovaru. Pričinili sa oňho Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Vŕšky.
Spoločné pivo
Značka Šariš v uplynulých hodinách predstavila limitovanú edíciu piva Jánošík. To vzniklo v rámci spolupráce s pivovarom Vŕšky v Terchovej. Pivo navarili podľa spoločnej receptúry v oboch pivovaroch a čapované bude vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku.
Pivovary hovoria o tom, že chcú takýmto spôsobom rozvíjať pivnú kultúru. „V každom regióne máme byť na čo hrdí a to potvrdzuje aj myšlienka oslavy rôznorodých krás Slovenska, s ktorou prišla práve značka Šariš. Aj vďaka tejto myšlienke bola zahájená spolupráca s regionálnym remeselným pivovarom,“ uviedla Michaela Ondrejovičová, brand manažérka značky Šariš.
Šariš si vybral na spoluprácu pivovar Vŕšky v Terchovej aj kvôli tomu, že je to rodisko Juraja Jánošíka. „So značkou Šariš nás spája tradičné pivovarnícke remeslo a tiež spoločný cieľ – chceme rozvíjať pivnú kultúru na Slovensku. Veríme, že práve vďaka tomuto unikátnemu projektu sa nám spoločnými silami podarí tento cieľ naplniť,“ hovorí Zuzana Kozáčková, majiteľka pivovaru Vŕšky.
Spoločná receptúra
Nové pivo s označením Jánošík je navarený podľa spoločnej receptúry sládkov z pivovaru Šariš Jaroslavom Kleinom a Jánom Pírym a sládkami z pivovaru Vŕšky Františkom a Viliamom Hujíkovcami. Pivo bude mať dokonca aj reklamnú kampaň.
Ide o polotmavý nefiltrovaný ležiak. „Táto unikátna receptúra je inšpirovaná príbehom našej legendy – špeciál bude dostupný od 1.júla so stupňovitosťou 11, čím vzdáva hold Jánošíkovi, ktorý sa stal zbojníkom v roku 1711,“ píšu pivovary.
„Sládkovia z oboch pivovarov spoločne pracovali na príprave jedinečnej receptúry a následne prebehlo v každom z pivovarov spoločné varenie piva. Spolu s Pivovarom Vŕšky tak môžeme ľuďom ukázať veľkú, zjednotenú družinu dvoch svetov, ktorá hrdo stojí za pivom s názvom Jánošík,“ hovorí Michaela Ondrejovičová, brand manažérka značky Šariš.
Pivo má obsah alkoholu na úrovni 4,6 percent. Podľa pivovarov je za studena chmelený a má rubínovo – jantárovú farbu. Pivo je chmelené štyrmi chmeľovými odrodami Agnus, Žatecký poloraný červeňák, Sládek a Rubín. „Príjemná chmeľová aróma bola docielená studeným chmelením odrodou Sládek. Doba kvasenia a dozrievania piva Jánošík je porovnateľná s typickým spodne kvaseným ležiakom plzenského typu,“ píšu pivovary.
Ide o limitovanú edíciu, ktorá bude dostupná počas oboch letných mesiacov – júl a august. Pivo Jánošík sa bude predávať len v čapovanej podobe vo vybraných prevádzkach v rámci celého Slovenska a v prevádzkach Pivovaru Vŕšky.
Prečítajte si aj
Spolupráca vydavateľstva a pivovaru? Sily spojili Stupavar a Slovart