Jeden z najväčších vizionárov svojej doby, zakladateľ Applu Steve Jobs, raz povedal pamätnú vetu: „Dobrí umelci kopírujú, ti najlepší kradnú.“ Prípadov, kedy sa firmy inšpirujú svojou konkurenciou je mnoho v každom odvetví. Veď prečo nie, keď to funguje jednému, môže aj druhému. Nakoniec, aj webové stránky si požičiavajú obsah vo veľmi podivných časoch.
Zaujímavá situácia však nastala v susednom Česku. Tamojšia pivovarnícka skupina Heineken uviedla na trh pivný kufrík s názvom Sládkův výběr. Ide o kompiláciu pív z ich tamojšieho vlajkového pivovaru Krušovice. Nebolo by na tom nič čudné, keby s nápadne podobným produktom neprišiel na trh o tri roky skôr vtedy ešte Brewery Group (dnes je to skupina Lobkowicz). Jeho výber 7 pív mal názov Výběr sládkův. Že by šlo o priamu „inšpiráciu“ nevieme dokázať. Podobnosť názvu je v tomto prípade prinajmenšom zaujímavá.
O podobnej „náhode“ na našich stránkach nepíšeme prvýkrát. Pred časom sme upozornili na to, že pivný kufrík zo slovenského Heinekenu sa podobá na ten zo skupiny Lobkowicz. Slovenská jednotka vtedy argumentovala logistickými nárokmi. „S požiadavkou na vývoj multipacku sme oslovili našu kreatívnu agentúru, ktorá priniesla viaceré návrhy riešení a tvarov balenia. Nakoniec sme sa rozhodli pre „šesťuholníkový“ multipack, pretože takýto tvar umožňuje najlepšie umiestnenie a stabilitu na paletách,“ vysvetľovali v reakcii na náš článok.
Zo súboja pivovarníckych skupín môže nakoniec tešiť zákazník. Veď nie je nič lepšie, ako keď sa v takýchto ponukách prebiehajú pivovary a spotrebiteľ si môže vyberať.