Na slovenskej pivovarníckej scéne dochádza k ďalšiemu prieniku remeselného piva do reťazca. Na spolupráci sa dohodol diskontný reťazec Lidl a rožňavský remeselný pivovar Kaltenecker. Jej výsledkom má byť špeciálna ponuka, ktorá odštartuje budúci týždeň.
Prvý slovenský
Lidl sa v očiach priaznivcom piva zviditeľnil hlavne ponukou českých priemyselných pivovarov, ktoré ponúkal v tzv. kufríkoch. V rámci akcie ponúkal piva značiek Lobkowicz, Černá Hora či Pardubický pivovar. Rozruch vyvolal reťazec aj pred pár týždňami, keď na plagátoch lákal na „craft beer“, aj keď sa nakoniec ukázalo, že väčšina z ponuky definíciu remeselného piva nespĺňa.
Aktuálne však reťazec reklamuje novú akciu, ktorá ponúkne štyri druhy piva značky Kaltenecker. „Táto obchodná sieť prináša niekoľkokrát za rok na svoje pulty akciu s predajom vyššie situovaných produktov. Príkladom je predaj svetoznámeho vína Chateauneuf du Pape, či pravého kaviáru. Tentokrát, pre tento účel, hľadali slovenský produkt svetovej úrovne. Keďže náš pivovar je najoceňovanejším slovenským pivovarom vo svete, oslovili jedného z našich dealerov, ktorý obchod zrealizoval. Jedná sa o predaj selekcie našich produktov v dvoch vlnách,“ vysvetľuje pre portál oPive.sk riaditeľ Pivovaru Kaltenecker Juraj Husár.
Len ako propagácia
Podľa riaditeľa nejde o dlhodobú spoluprácu. „Tento obchod je jednorazovou spoluprácou. Chápeme ho ako propagačnú akciu, ktorá má medzi širšími vrstvami obyvateľstva propagovať pivnú kultúru a rozšíriť povedomie o pivovare Kaltenecker. O trvalej spolupráci s týmto reťazcom neuvažujeme,“ prezrádza Juraj Husár.
Kaltenecker už spoluprácu s reťazcami odskúšanú má. V minulosti ste vybrané pivá mohli kúpiť v Kauflande, dnes spolupracuje so sieťou Terno. Kompletnú ponuku pivovaru môžete nájsť zväčša len v špecializovaných pivotékach.
Lidl ponúkne pivo za priaznivú cenu. Za ležiak Kaltenecker 11° pýta 99 centov, za pivá Brokát Dark 13°, Fiesta 12° či Weizen 12° zase 1,39 eura. Kým v zahraničí je predaj remeselného piva v supermarketoch bežný, u nás je skôr výnimočný. V Tescu ponúkajú svoje pivá pivovary Karpat a občas aj Ikkona. Rokovania o vstupe do reťazcov Billa a Kaufland v našom rozhovore potvrdil šéf Karpatu.
Snímky: Kaltenecker, Lidl