Banskobystrický pivovar: Atmosféru s kamarátmi v podniku nič nenahradí

Je čas bilancovať. Už o roku 2020 sme písali, že bol mimoriadne ťažký a pre gastroscénu asi najhorší v novodobej histórii. A to sme ešte nevedeli, že rok 2021 bude ešte ťažší. Na prelome rokov každoročne usporadúvame veľkú anketu medzi pivovarníkmi. Tejto tradícii sme ostali verní aj tentokrát. Dnes sa za rokom 2021 obzerá a plány na ďalšie obdobie prezrádza Ľubomír Vančo,  spolumajiteľ Banskobystrického pivovaru.

Asi sa zhodneme na tom, že pre pivovary bol rok 2021 jedným z najťažších za posledné desaťročia. Ako ste ho vnímali?

Áno bol to ťažký rok podobne ako 2020, našťastie aj v tomto roku nás podržalo leto s dobrým počasím a dobrým predajom a uvoľnenie opatrení, inak neviem, ako by sme to zvládli. Po zhoršujúcom stave na jeseň a obmedzovaní predaja v podnikoch podľa farieb okresov a následnom úplnom lockdowne je to opäť zlé. Je verejne známe, že pivovary dokážu fungovať z predaja do „Horeca“ prevádzok, z predaja len v reťazcoch by sme dlhodobo neprežili.

Vedeli by ste na roku 2021 nájsť nejaké pozitíva, ktoré váš pivovar posunuli vpred?

No začali sme sa viac venovať priamemu predaju koncovému zákazníkovi cez e-shop, k čomu by sme sa asi inak nedostali. Vyústilo to do toho, že sme spustili projekt priameho predaja piva koncovým zákazníkom v malých 10l a 15l súdkoch. Našim cieľom nie je to, aby ľudia prestali chodiť do podnikov, predsa len, atmosféru posedenia s kamarátmi v podniku nič nenahradí. Ale povzniesť kultúru domáceho pitia piva, keď namiesto otvorenia fľašky alebo plechovky, si môže zákazník načapovať čerstvý čapák. Zatiaľ máme len tie pozitívne ohlasy.

Na ktoré pivo z vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2022?

Na všetky 🙂. Ale asi snáď najviac na našu Urpiner Premium 12-ku, ktorá tento rok zíkala ocenenie Pivo Českej republiky. Ale aj na naše špeciály IPL 13, extra chmelenú 14-ku a 16 ku, ktoré si už našli pevné miesto v srdciach /a hlavne hrdlách/ našich zákazníkov. O nejakých zmenách v tejto chvíli ťažko hovoriť.

S akými ambíciami vstupujete do roku 2022?

Aby sme v prvom rade začali normálne fungovať a komunikovať, teraz vravím nie o nás ako firme, ale o nás ako ľuďoch a spoločnosti všeobecne. Aby skončila už táto náročná doba, ktorá poznačila nás všetkých.

Prečítajte si aj

Pivovar Nilio: Rozširovali sme výrobné kapacity, aj tak to nestačí

Snímka: FB Urpiner