Dock7. Tak sa bude volať nový bratislavský pivovar, ktorý otvorí svoje brány v marci. Jeho otvorením sa zmenia pomery na trhu. Do pivovarníckeho priemyslu vstúpi nový silný hráč. Za pivovarom totiž stojí najväčšia slovenská gastroskupina Medusa. Čo môžeme čakať od pivovaru a s akými plánmi vstupuje na trh?
Roky príprav
Základné informácie o otvorení nového pivovaru Dock7 priniesol portál oPive.sk pred pár dňami. V tom čase ešte neboli známe mnohé podrobnosti. Napríklad to, kto bude hlavným sládkom. Túto funkciu bude zastávať Tomáš Holec.
Ide o meno, ktoré je v slovenskej pivovarníckej brandži doteraz neznáme. Pôvodom Čech už vyše 10 rokov pracuje pre skupinu Medusa, kde má pod palcom barovú ponuku. Na pozíciu sládka sa pripravoval niekoľko rokov.
Okrem štúdia pivovarníckeho kurzu absolvoval aj niekoľko stáží v pivovaroch. Ako sám priznal, na nastavovaní portfólia producenta piva intenzívne pracovali posledné tri-štyri roky.
Pivovar Dock7 bude mať 10-hektolitrovú varňu a vie pivo variť dekokčne aj infúzne. „Kapacita pivovaru je nastavená na šesťtisíc hektolitrov piva ročne. Máme 14 ležiackych tankov o objeme tritisíc litrov,“ prezrádza Tomáš Holec.
Široké portfólio
Kým nové pivovary často riešia, kde svoje pivo ponúknu, v tomto prípade je situácia výrazne ľahšia. „Všetko pivo, ktoré v pivovare navaríme pôjde najprv do našej pivovarníckej reštaurácie. Postupne, po vypršaní platných kontraktov, bude pivo distribuované do našich prevádzok, kde nahradí doterajšiu pivnú ponuku,“ vysvetľuje Tomáš Holec.
Pre lepšiu predstavu, Medusa má dnes 24 prevádzok. Tým dnes pivo dodávala skupina Heineken. „So spoluprácou bude pokračovať aj ďalej, budeme však odoberať už len nealkoholické pivo a radlery,“ vysvetľuje hlavný sládok.
Na výčape bude na začiatku osem rôznych druhov piva. V ponuke bude na začiatku ležiak plzenského štýlu 11° a 12°, IPL, APA, IPA, tmavý ležiak, pivo kolínskeho štýlu (Kölsch) a Blond Ale.
„Ležiak bude ležať 70 až 80 dní. Máme vyššie kapacity ležiackych tankov, keďže si zakladáme na tom, aby pivo zrelo tak, ako má. Od toho nehodláme v budúcnosti ustupovať,“ naznačuje Tomáš Holec.
Bez fľašiek
Sládok prezrádza, že skupina nemá ambíciu v najbližších troch až piatich rokoch pivo fľaškovať. „Pivo nechceme predávať niekomu inému,“ avizuje.
Medusa chce ťažiť z toho, že predaj bude mať pod palcom. „Veľká výhoda je pre nás to, že pivo vieme na prevádzkach predávať. Nehrozí to, že nám pivo bude stáť na sklade tri-štyri mesiace. Máme ambíciu pivo expedovať prakticky hneď po týždni či dvoch,“ vysvetľuje Tomáš Holec.
Ten hovorí aj o tom, že na začiatku bude na výčape osem pív, po roku ich môže byť desať, ale aj šesť. Všetko bude záležať od toho, ako budú reagovať zákazníci.
„Chceli sme ponuku urobiť rozmanitú, aby si tam každý našiel svoje. Aj hostia nám ukážu, čo vlastne chcú,“ zamýšľa sa hlavný sládok pivovaru Dock7. Ten prezradil, že pollitrový ležiak by sa mal v pivovarníckej reštaurácii predávať za zhruba 2,50 eura.
Prečítajte si aj
Snímky: Medusa Group