Heineken: Bažant´73 ukázal, že sa máme vrátiť ku koreňom

Stávka na retro vyšla. Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko už môže bilancovať tento rok a môže byť spokojný. Minimálne s novinkou, na ktorej postavil tento rok. Pivo Zlatý Bažant´73 sa totiž predávalo výrazne lepšie ako v Hurbanove očakávali. „Už dva mesiace po uvedení na trh sme pôvodný plán predaja prekročili takmer dvojnásobne, a dnes sme s výsledkami na úrovni približne štvornásobných objemov voči pôvodnému plánu,“ prezrádza portálu oPive.sk Group Brand Manager pre prémiové značky Heineken Slovensko Ronald Lupták.

Pivovar uviedol pivo na trh v apríli. Kým pri ostatných značkách prevyšuje predaj v obchode segment reštaurácií a krčiem, v prípade ´73 je situácia iná. „V puboch sa predáva viac ako v maloobchodných predajniach, čo je na klesajúcom trhu Horeca výnimočný výsledok,“ porovnáva Ronald Lupták.

V Hurbanove dnes s odstupom času priznávajú, že počiatočný záujem ich zastihol nepripravených. „Pri uvedení produktu sme s takým obrovským záujmom zo strany konzumentov nepočítali, čo sa prejavilo aj v počiatočných výpadkoch v zásobovaní predaja,“ konštatuje manažér. Jedným dychom však dodáva, že výrobu prispôsobili reálnemu záujmu a počas hlavnej sezóny už problémy so zásobovaním nemali.

Slovenský Heineken už teraz avizuje, že chcú na retro nadviazať aj v ďalších mesiacoch. „Naším plánom pre budúci rok je pokračovať v nastúpenom trende, a so značkou Zlatý Bažant sa naďalej venovať návratu ku koreňom a našim tradíciám,“ naznačuje Ronald Lupták.

Chutí vám Zlatý Bažant´73?

View Results

Loading ... Loading ...

Pivovar uvádza, že tohtoročnú novinku do zahraničia nevyvážal. „Zlatý Bažant´73 vyrábame v Hurbanove výhradne pre slovenských konzumentov a za hranice ho na rozdiel od ostatného portfólia Zlatého Bažanta zatiaľ nevyvážame,“ hovorí manažér.

Najväčší slovenský pivovar uviedol na zimný trh aj vrchne kvasené pivo, ktoré bolo doteraz doménou remeselných pivovarov. Výsledky predaja Zlatý Bažant IPA zatiaľ nie sú známe. Kým po minulé roky Heineken produkciu nekomentoval, tento rok viackrát prezradil čísla.

Naposledy tak urobil riaditeľ pivovaru Odin Goedhart v rozhovore pre týždenník Trend. „Počas môjho pôsobenia na Slovensku stúpol náš celkový objem predaných pív o šesť percent. Náš tunajší trhový podiel vzrástol zo štyridsať na vyše 45 percent. Sme tak ešte výraznejším lídrom ako donedávna. Náš pivovar v Hurbanove s kapacitou dva milióny hektolitrov piva ročne ide na plný výkon. Je využitý naplno,“ povedal riaditeľ.

Snímka: Heineken Slovensko

Článok bol aktualizovaný