Heineken: Chceme v podnikoch ponúkať viac špecialít

Pestrý, turbulentný, ale aj prelomový. Aj takto môžeme nazerať na rok 2015 z pohľadu pivovarníkov. Portál oPive.sk sa rozhodol na prelome rokov uskutočniť veľkú anketu medzi pivovarníkmi a odborníkmi, ktorí sa pohybujú okolo piva. Dnes odpovedá Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.

Zlatý Bažant Official

Ako hodnotíte rok 2015 z pohľadu pivovarníka?
Uplynulý rok bol pre nás predovšetkým rokom zmien, noviniek a úspešných produktových inovácií. Takmer každá z našich značiek priniesla v roku 2015 svojim konzumentom niečo nové – od rozšírenia portfólia, cez sezónne špeciality až po nové balenia či zmenu image. Pivovarníci sa v tomto roku zároveň tešili mimoriadne horúcej letnej sezóne, ktorá predaju piva počas najdôležitejších mesiacov roka výrazne pomohla. Pivovarnícky rok 2015 bol pre nás preto z mnohých stránok úspešný.

Čo bolo pre Vás udalosťou roka?
Za udalosť roka môžeme jednoznačne označiť uvedenie najobľúbenejšieho cideru značky Strongbow na náš trh. Nová kategória ciderov si získava medzi slovenskými konzumentmi svoje stabilné miesto, a sme veľmi hrdí, že necelý rok po uvedení na trh dosahujeme so značkou Strongbow približne 85%-ný podiel na slovenskom trhu ciderov.

Aké problémy najviac trápia sektor?
V posledných rokoch pivný trh na Slovensku stagnuje. Jedným z dôvodov sú aj meniace sa preferencie spotrebiteľov, ktoré sa posúvajú smerom k sladším typom nápojov. Na tento trend sme veľmi úspešne odpovedali v minulosti otvorením kategórie radlerov a v tomto roku uvedením cideru. Ďalším trendom, ktorý pre pivovarníkov nie je priaznivý, je presun konzumácie piva z Horeca segmentu smerom k nákupu piva domov. Našou dlhodobou snahou je podporovať Horeca segment či už uvádzaním rôznych pivných špecialít alebo spoluprácou s Horeca segmentom v oblasti kultúry podávania piva a správnej starostlivosti o pivo.

Čo vám urobilo za rok 2015 najväčšiu radosť?
Tohtoročných radostí bolo niekoľko, veľmi nás však tešia pozitívne výsledky našej vlajkovej lode Zlatý Bažant. Od začiatku roku prešla značka zmenou svojej komunikácie, imidžu aj redizajnom loga a obalov, priniesli sme na trh mimoriadne úspešnú novinku Zlatý Bažant Radler 0.0%, ako aj viaceré pivné inovácie, napríklad Zlatý Bažant Marcové či tradičný sviatočný špeciál. Sme veľmi radi, že naše úsilie prinieslo svoje výsledky – predaj piva Zlatý Bažant v tomto roku medziročne vzrástol o vynikajúch 10%.

Aký bude podľa vás rok 2016? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?
Najväčšou výzvou pre pivovarníkov bude naďalej čeliť stagnujúcemu trhu a prinášať také produkty, ktoré k nám pritiahnu nových konzumentov. Aj v roku 2016 preto plánujeme pokračovaťv trende inovácií a obohacovaní portfólia o novinky v segmente piva aj cideru.

Snímka: Heineken Slovensko