Šéf Heinekenu: Vidíme, že konzumenti už prechádzajú na šetriaci režim

Hurbanovo - Heineken

Po dvoch rokoch sa slovenskí pivári vrátili do krčiem a podnikov, za predpandemickým rokom 2019 však trh stále zaostáva. Aj takto zhodnotil tento rok Rene Kruijt, generálny riaditeľ Heineken Slovensko. Šéf najväčšieho pivovaru prezradil aj ďalšie zaujímavé informácie.

Nárast predaja

Situáciu v rokoch 2020 a 2021 výrazne komplikovala pandémia, tento rok si mohli prevádzkovatelia podnikov, ale aj pivovarníci vydýchnuť. „Rok 2022 bol z pohľadu predaja piva v porovnaní s uplynulými dvoma určite lepší. Avšak v porovnaní s rokom 2019, teda rokom pred pandémiou, sme zaznamenali pokles v predaji piva,“ hodnotí generálny riaditeľ.

Podľa jeho slov na tento fakt vplývalo viacero faktorov. „Napríklad obmedzené fungovanie prevádzok po pandémii, ale zároveň netreba zabúdať na fakt, že sa rozbehol cestovný ruch v zahraničí a mnohí Slováci dali prednosť pobytu v zahraničí. V praxi to znamená, že si menej užívali voľno na Slovensku a slovenské hotely, no aj mnohé reštaurácie, to pocítili v nižšej návštevnosti,“ myslí si Rene Kruijt.

Najväčší slovenský pivovar zároveň prezradil zaujímavú informáciu ohľadom predajnosti jednotlivých pív. „Aktuálne je naše najpredávanejšie pivo Krušovice 10 %, ktoré sa v posledných rokoch teší veľkej obľube u našich konzumentov. Darilo sa ale aj našim ďalším značkám Zlatý Bažant a Corgoň, a veľmi dobrý výsledok sme zaznamenali aj u našich regionálnych značiek Martiner a Gemer,“ prezradil riaditeľ.

Zmena preferencií

Na trhu môžeme pozorovať aj posilňovanie tradičných ležiakov. „Celkovo 12 stupňové pivá zvýšili svoj podiel na predaji, t.j. viac zákazníkov uprednostnilo „dvanástky“ pred „desiatkami“ v porovnaní s minulými obdobiami,“ hovorí riaditeľ.

Heineken

Heineken vidí mierne zmeny spotrebiteľského správania po zavedení zálohového systému. V poslednom čase rastie dopyt najmä po vratných fľašiach. Aj napriek tomu zostávajú plechovky naďalej najpopulárnejšie.

Vyhliadky na ďalšie mesiace nie sú dvakrát optimistické. „Pokiaľ by sme sa pozerali na budúcnosť, tak určite rastúca inflácia zmení nákupné správanie. Ak sme v minulých rokoch videli najmä rast prémiového segmentu, teraz môžeme očakávať, že časť spotrebiteľov bude voliť cenovo dostupnejšie alternatívy,“ hovorí Rene Kruijt.

Podľa jeho slov už zmeny na trhu evidujú. „Aktuálne vidíme, že konzumenti pod ťarchou informácií z médií o inflácii, ako aj vďaka reálnym nárastom cien energií a tovarov dennej spotreby, prešli na šetriaci režim a gastro služby sú jednou z viacerých vecí, ktoré obmedzili,“ naznačuje generálny riaditeľ.

Dôležitou úlohou nasledujúcich mesiacov bude prilákať zákazníkov do podnikov. „Našim plánom je investovať do Horeca segmentu a zlepšovať prostredie prevádzok tak, aby mali zákazníci opäť dôvod prísť a vychutnať si zážitok z čapovaného piva, “ uzatvára generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.

Prečítajte si aj

Vrátia sa ľudia? Bude stať pivo päť eur? Najväčšie výzvy pivného trhu

Snímky: Heineken Slovensko