Najväčší slovenský pivovar bilancoval. Heineken Slovensko si pochvaľoval predajné čísla za minulý rok. V raste mu pomohli nielen ochutené radlery, ale aj pivo Zlatý Bažant ´73. Hurbanovský pivovar zároveň ohlásil nové investície.
Pomohli plechovky
Heineken zaznamenal za rok 2018 takmer dvojpercentný nárast predaja zlatistého moku. V tomto smere pomáhal hlavne predaj radlerov. „Slovensko je malou „radlerovou“ veľmocou. Odhadovaná spotreba radlerov dosiahla v roku 2018 až 7,76 litra na obyvateľa, vďaka čomu sa radíme na popredné miesta nielen v Európe, ale aj vo svete,“ konštatoval pivovar v tlačovej správe.
V portfóliu nápojov tohto pivovaru je v súčasnosti každé siedme predané pivo radler. Až 93 percent z hurbanovských radlerov bolo nealkoholických. Z pohľadu pivovaru ide o „zlatú baňu“. Ochutené radlery sú neraz drahšie ako pivo, pivovar za nich pritom neplatí spotrebnú daň z piva.
Pivovar si pritom pochvaľoval aj predaj piva Zlatý Bažant ´73. Medziročne vzrástol predaj viac ako 50 percent. Pivo pritom na trh uviedli ešte v roku 2016. K nárastu pomohlo aj to, že v Hurbanove začali 73-jku plniť aj do plechoviek.
Nová linka
Pivovar chce v nasledujúcich mesiacoch posilňovať predaj v reštauráciách a krčmách. „Predpokladáme, že aj v najbližšom období bude pokračovať trend tzv. premiumizácie pivného segmentu. Slovenskí konzumenti si totiž za kvalitu a obľúbenú chuť neváhajú priplatiť. Rovnako vidíme stále na vzostupe trend lokálnosti, čo potvrdzuje aj fakt, že Slováci dlhodobo uprednostňujú slovenské pivo a milujú tiež lokálne a menšie značky,“ naznačil riaditeľ slovenskej dcéry Heinekenu Rene Kruijt.
Pivovar pritom avizuje nové investície. Podobne ako Plzeňský Prazdroj aj Heineken naleje peniaze do plechoviek. „V hurbanovskom pivovare zrealizujeme rozšírenie tamojšej plechovkovej linky až o 30 percent, lebo jej kapacita nám už nestačí. Spotreba plechovkového piva stúpa a v Hurbanove plníme do plechoviek nielen naše slovenské značky piva, ale aj sesterské maďarské značky,“ uviedol pre týždenník Trend Kruijt.
V Hurbanove sa pritom plnia aj plechovky maďarskej značky Soproni. K realizácii investície by malo dôjsť na jeseň tohto roka. Pivovar to bude stáť tri milióny eur. Kapacita pivovaru je dva milióny hektolitrov piva ročne. Ďalších 150-tisíc hektolitrov pripadá na cider.
Prečítajte si aj
Slovenský Prazdroj si pochvaľuje predaje. Ťahajú ho české značky
Snímka: Heineken Slovensko