Heineken Slovensko: V januári chceme zaviesť inováciu roka

Rene Kruijt, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.

Rok 2020 môžeme označiť za jeden z najťažších v novodobej histórii Slovenska. Sektor gastra naplno zasiahli opatrenia, ktoré paralyzovali tisícky podnikov aj podnikateľov. Ťažké chvíle museli riešiť aj pivovarníci. Aj preto bude naša koncoročná pivovarnícka anketa trocha iná. Pivovarníci v nej budú bilancovať, ale aj odhadovať vyhliadky na ďalší rok. Dnes sa za rokom 2020 obzerá Rene Kruijt, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.

Dá sa nájsť na roku 2020 niečo pozitívne? Donútila vás situácia zaviesť nejaké zmeny, ktoré vám môžu v budúcich rokoch pomôcť?

Určite áno. Život sa z veľkej časti presunul do on-linu. Aj tí, čo si nikdy nič nekúpili on-line, si teraz takto nakupujú potraviny, jedlo, pitie či oblečenie. Na tento trend sme zareagovali aj my a už počas prvej vlny pandémie sme založili digitálnu platformu Drinkies, kde ponúkame široký výber produktov z nášho portfólia a iných alkoholických a nealkoholických nápojov pre koncových spotrebiteľov.

V online sme edukovali aj našich obchodných partnerov, ktorí sa zo dňa na deň ocitli v rovnako nepriaznivej situácii. Okrem zabezpečenia škály obchodných a ekonomických opatrení sme sa v pomoci orientovali práve na podporu správnej komunikácie v online prostredí prostredníctvom edukatívno-informačného portálu Horeca Academy.

Pivovary budú rátať straty. Ako ste na tom vy? Viete fungovať v obmedzenom režime, alebo máte existenčné problémy?

Je mi ľúto, že to musím povedať, ale je to stratený rok, a nielen pre nás. No nech už sa deje, čo sa deje, stále máme na pamäti na prvom mieste bezpečnosť a zdravie. Táto kríza sa raz skončí a my musíme prežiť a navzájom sa podporovať. Či už ide o naše zamestnankyne, zamestnancov alebo partnerov.

Aký krok vlády by ste v tejto situácii privítali? Môžu vám v tomto smere pomôcť aj fanúšikovia piva?

Podľa môjho skromného názoru sa najmä pre oblasť gastro nerobí dosť. Slovensko do veľkej miery závisí od automobilového priemyslu, kde pôsobia veľké spoločnosti, ďalej je tu silný trh s nehnuteľnosťami. Pivovarníctvo a sladovníctvo sú síce dôležitý hráči slovenskej ekonomiky, ale merané pozornosťou štátu sú ich role minoritné. Naše podnikanie pritom zahŕňa obrovský reťazec tisícok dodávateľov, od poľnohospodárov až po tých, čo majú na starosti sklady, distribúciu, dopravu. A kde sú odberatelia, celý ten pestrý bohato rozvetvený gastro reťazec pozostávajúci s mnohých malých až stredných prevádzok, ktoré často prevádzkujú súkromní podnikatelia a rodiny?! Všetci potrebujú podporu, aby mohli prežiť. Je nás, ako vidno, veľmi veľa a každý závisí od ostatných. Sprostredkovane viem, že súčasná pomoc vlády je pomalá.

Fanúšikovia a milovníci piva nám pomohli už počas prvej vlny, kedy sme stáli pri zrode iniciatívy #podporsvojpub a kde si mohli zakúpiť poukaz na budúcu konzumáciu vo svojom obľúbenom podniku v čase, keď boli prevádzky zatvorené.

S príchodom druhej vlny podporujeme prostredníctvom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu iniciatívu #stalemamechut, ktorá zdôrazňuje, že tržby sektora klesli o vyše 75 %. S pridruženými odvetviami pritom zamestnáva viac ako 94-tisíc ľudí, za ktorými stojí vyše 12 000 drobných podnikateľov. Iniciatíva mapuje nie len aktuálnu situáciu a dopady koronakrízy na gastrosektor, ale ponúka aj sériu riešení.

S akými ambíciami vchádzate do roka 2021? Budete robiť v portfóliu ponúkaných pív nejaké zmeny?

Naši spotrebitelia sa môžu v roku 2021 tešiť na množstvo zaujímavých noviniek. Plánujeme pokračovať v budovaní našej vlajkovej lode – značky Zlatý Bažant. Našu pozornosť budeme sústrediť predovšetkým na retro edíciu piva Zlatý Bažant ´73 a tiež pripravujeme inovácie v portfóliu nealkoholických radlerov. Budúci rok bude zaujímavý aj z pohľadu medzinárodných značiek. Hneď v januári pripravujeme najväčšiu inováciu roka, na ktorú sa už teraz nesmierne tešíme.

Prečítajte si aj

Pivovar Zámčan: Ak by nedošla korona, boli by sme na tom skvele

Snímka: Heineken Slovensko