Ikkona: Na trh chceme priniesť niekoľko noviniek

Pivovarnícky rok ubehol ako voda. V mnohých smeroch bol podobný ako tie predchádzajúce, našli sa však aj nové momenty a výzvy. Portál oPive.sk sa opäť rozhodol usporiadať pravidelnú koncoročnú anketu, v ktorej spovedáme pivovarníkov zo Slovenska. Dnes sa za uplynulým rokom obzerá Katarína Koláčová z kočovného pivovaru Ikkona.

Ako hodnotíte uplynulý rok 2019? Čím bol pre vás iný?

Bol to rozhodne príjemný rok. Okrem iného sa nám ku koncu roka podarila aj jedna veľmi pekná pivná spolupráca s pivovarom Permon zo Sokolova. Priniesli sme na spoločný česko – slovenský trh nové zaujímavé pivo s názvom Tangerine Dream. Jedná sa o kyslé mandarinkové pivo vytvorené na základoch belgického WIT bieru. Hodnotila by som rok 2019 ako celkom stabilný rok s miernym medziročným rastom. Zvýšili sme produkciu, našli nových klientov a hlavne posunuli sme našu rodinnú firmu na pivnom trhu v SR aj mimo neho zase o kúsok ďalej.

Snažíme sa, aby aj roky uplynulé spolu s rokmi, ktoré sú ešte pred nami neboli príliš rozdielne a aby aj rast bol primeraný, ale nie skokový. Nemáme radi ani príliš veľa zmien. Zmena je dobrá, ak ju človek dokáže plánovať a riadiť. Oproti minulému roku sme si zmeny nastavili tentokrát iba minimálne. Vyzdvihla by som predsa len medziročný zvýšený predaj fľaškového piva, čo je pre nás priorita. Tým sme si posilnili aj postavenie na trhu fľaškových pív.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

Tentoraz by som neoznačila žiadny event ani inú akciu za pivovarnícku udalosť roka. Všetky boli viac, či menej pokračovaním už existujúcich udalostí. Jedna vec sa ale odlišovala od ostatných, a to tá, že sa dali majitelia z pivovaru Urpiner nahovoriť do televízneho projektu „Utajený šéf“. Bola to pekná ukážka toho, že aj v stredne veľkom pivovare, ako je Urpiner si iba málo bežných konzumentov uvedomuje, že k dosiahnutiu kvalitného výsledného produktu a dobrého mena firmy je ľudský faktor stále veľmi dôležitý, dokonca dôležitejší, než moderné stroje pracujúce v automatických režimoch.

Ktorý konkurenčný pivovar vás pozitívne zaujal?

Mňa osobne veľmi pozitívne zaujal rodinný pivovar Herrenwald z Malej Idy. Naposledy sme sa stretli na odovzdávaní Výročných cien pivovarskej Akadémie v Bratislave a mali sme možnosť po dlhšom čase porozprávať sa o pive pri dobrom jedle a pive. Pamätám si ich ešte z kurzov o pivovarníctve a sladovníctve. Vtedy ešte pri absolvovaní praktickej časti kurzu boli zapálení a nadšení z každého výrobného, alebo marketingového procesu. Vtedy snívali o svojom vlastnom kamennom pivovare a teší ma, že sa svojho sna nevzdali a rozbehli veľmi pekný rodinný podnik. Je to ďalší príklad toho, že ak človek má jasne vytýčený cieľ, tak sa to dá.

S akými plánmi vstupujete do nového roka?

Plánov na rok 2020 máme hneď niekoľko. Rozhodne chceme pokračovať v predaji piva na zahraničné trhy, postupne na tom pracujeme už niekoľko rokov. Budúci rok by mohol byť ešte o niečo lepší, než boli doterajšie roky. Taktiež plánujeme priniesť na trh niekoľko ďalších noviniek……. zatiaľ je všetko ale iba o plánoch. Uvidíme, že čo sa z nich reálne uskutoční.  Verím, že všetko 😊

Prečítajte si aj

U Ábela: V roku 2019 sme zvýšili produkciu o pätinu

Snímka: Pivovar Ikkona