Lidl ich nechcel, tak české pivo prichýlil iný reťazec

terno-lobkowicz-11

Ponuka piva v slovenských reťazcoch je zase o čosi bohatšia. Do supermarketov sa potichu vrátili značky ako Uherský Brod, Démon či Rychtář. Tie slovenskí pivári poznali hlavne z pivných kufríkov, ktoré v špeciálnych akciách ponúkal reťazec Lidl. Po novom ich môžete kúpiť v inom reťazci.

Démon, Rychtář či Platan pritom patria pod ten istý pivovarský dom. Zastrešuje ich skupina Pivovary Lobkowicz, ktorá vlastní sedem pivovarov v Česku – Protivín, Hlinsko, Klášter, Uherský Brod, Jihlava, Vysoký Chlumec a Černá Hora. Práve ona spolupracuje s reťazcom Lidl, keď mu vyrába niektoré privátne pivá pod značkou Argus.

Okrem toho, dodávala diskontnému reťazcu aj pivné kufríky, ktoré Lidl uvádzal do predaja niekoľkokrát za rok. Dodávala. Do predajní sa pivá v obľúbenej podobe nedostali už niekoľko mesiacov. Podľa neoficiálnych informácií bolo hlavným dôvodom neakceptovanie dodávateľských cien.

Pivné značky však opäť kúpite v slovenských obchodoch. Predajňa Terna v Auparku aktuálne ponúka viacero pív, ktoré pochádzajú z dielne českých pivovarov. Ich ceny sú pritom nastavené ľudovo. Mnohé dokonca podliezajú aj ceny piva domácich gigantov.

Terno má na Slovensku viacero pobočiek, či krok z predajne Auparku uplatní aj v inde, je na teraz otázne. Minimálne zo strany Pivovarov Lobkowicz to bude určite vítané. Aj české média upozornili, že skupina nezažíva najlepší rok. Klesajú výrazne tržby, export i produkcia zlatistého moku. Dokonca sa uvažuje nad tým, že Lobkowicz predá najmenší zo svojich pivovarov vo Vysokom Chlumci.

Spolupráca Terna a Pivovarov Lobkowicz nemusí byť až taká nelogická. Najmä keď sa pozriete na vlastnícke pomery oboch strán. Pred rokom kúpila producenta zlatistého moku skupina Lapasan, ktorej vlastníkom sú okrem čínskej skupiny CEFC aj finančníci z J&T.

Na strane druhej, obchody pod značkou Terno prevzal vo februári tohto roka fond Sandberg Capital, vo vedení ktorého sedia aj manažéri prepojení s J&T. Tento fakt nemusí nič znamenať, môže však pri vyjednávaní pomôcť.

Expanziu menších priemyselných pivovarov z Česka na Slovensko však v ďalších mesiacoch môžeme určite očakávať. Najmä keď je na českom trhu vysoká konkurencia a prvým miestom na zahraničnú expanziu je prirodzene Slovensko.

terno-lobkowicz-01
Vlajkovou loďou skupiny je značka Lobkowicz, ktorej cieľom je konkurovať iným prémiovým pivám na trhu.
terno-lobkowicz-04
Reťazec chce nalákať na české pivo aj priaznivými cenovkami.
terno-lobkowicz-06
Aktuálne pivo nájdete v predajni v Auparku. Je však pravdepodobné, že časom sa ponuka rozšíri aj do ďalších predajní.
terno-lobkowicz-07
Uherský Brod bol jednou z prvých českých značiek, ktorá sa objavila v kufríku aj na Slovensku.
terno-lobkowicz-08
Nealkoholické pivo z Platanu nájdete aj v Lidli. Nesie však meno Argus.
terno-lobkowicz-09
České pivá zo skupiny Lobkowicz môžu zaujať hlavne cenovkou, chuťovo sú priemerné.