Je to záležitosť stará už takmer päť rokov. Pivári by na ňu už dávno zabudli, keby sa hlavný predstaviteľ pivovaru sám nepriznal. Hovoríme o Vladovi „Kazo“ Kaznakovi z Unorthodox Brewing, ktorý v podcaste Na pive vyrozprával vtipnú príhodu o tom, ako ponúkal svoje pivo pod menom fiktívneho pivovaru z Fínska.
Divočina na Salóne
Ešte dnes nájdete na sociálnej sieti pivovaru status zo septembra 2016. „My sme ready na Salóne piva v Starej tržnici. Dnes o 17:00 narazíme Hapankaali od Jätkä Brewing,“ lákal záujemcov pivovar Unorthodox Brewing.
Aj medzi návštevníkmi festivalu kolovala zvesť o tom, že Kazo priviezol na festival „divočinu z Fínska“. Fanúšikovia tak mohli ochutnať pivo Hapankaali. To bolo predstavené ako Norwegian Farmhouse s kapustovou šťavou, sušenými slivkami a červenou paprikou a obsahom alkoholu 5,5 percenta.
A pivo malo ohlas. Aj dnes nájdete na hodnotiacich portáloch zmienku o pivovare Jätkä Brewing. UNTAPPD ho predstavuje ako fínsky domáci pivovar. Na Ratebeere má celkom dobré hodnotenia s priemerom 3,23.
Fínsky či slovenský?
Kazo sa po rokoch priznal, že išlo z jeho strany o recesiu. „Konečne to môže prezradiť. Na verejnosť sme vymysleli hoax. Spolu s Peťom a Danielom z Hellstorku a pánom Grmelom z Lucky Bastardu sme si vymysleli to, že budeme variť „zverské“ pivá. Ponúkali sme ich pod značkou fiktívneho fínskeho pivovaru Jätkä,“ priznal sa s úsmevom v podcaste.
Prezradil, že išlo o úlet. „Navaril som tak pivo Hapankaali. V podstate to bola pivná kapustnica. Dal som tam sušené slivky, údenú papriku aj šťavu z kapusty. Bola to len malá 20-litrová várka, ktorú som varil doma. Bol to úlet,“ naznačil.
Priznal, že reakcie kupujúcich boli výborné. „Poviem vám, že sa to na Salóne piva sa to predalo ako prvé,“ povedal s úsmevom. Peter Holčík z pivovaru Hellstork, ktorý stojí za podcastom priznal, že trik s fínskym pivovarom vedel od začiatku. „Ja som na to pozeral a od smiechu som plakal,“ priznal Peter.