Doba plechovková. Tak sme pred pár mesiacmi charakterizovali dobu, ktorá nás čaká. Práve tento obalovým materiál zaznamenáva v posledných rokoch rastúcu obľubu. Jeho éru začali ešte veľké priemyselné pivovary a pokračujú v nej aj menší hráči.
Aj Čierny kameň
K skupine pivovarov, ktoré svoje pivo plnia do plechoviek, sa najnovšie pridáva aj pivovar Čierny kameň z Liptovských Revúc. Na sociálnej sieti pred pár dňami predstavil pivovar podobu plechoviek, ale aj nový dizajn etikiet.
Ich tvorcom je dizajnér Martin Fek. Ten nie je v pivnom svete neznámy. Naopak. Navrhoval aj dizajn aj pre ďalšie slovenské pivovary. Jeho prácu môžete nájsť na etiketách pivovarov ako Berhet či Beer Division. Martin je pritom sám domovarič a jeho životnú dráhu sme priblížili v novembri 2014.
Kým časť slovenských pivovarov sa rozhodla úplne prejsť na plechovky, Čierny kameň informuje, že pivo bude dostupné aj vo fľašiach.
Stále predsudky
Aj keď obľuba plechoviek rastie, medzi časťou zákazníkov stále existujú predsudky o kvalite takéhoto obalového materiálu. A neraz sú zbytočné, alebo neopodstatnené, keďže rovnako ako pri fľaši, aj pri plechovke je dôležité skladovanie.
Aj z našich skúseností vieme, že zlé meno plechovkám spôsobilo zlé skladovanie najmä ležiakov. Ak spotrebiteľ poznal tento obal, tak zväčša z pív, ktoré kúpil v supermarkete. Neraz pritom išlo o pivá, ktoré boli skladované dlhšie mesiace v podmienkach, ktoré nemôžeme označiť za ideálne.
Pri dodržaní podmienok je však plechovka výborným obalovým materiálom. Zabraňuje totiž prenikaniu svetla, ktoré patrí medzi najväčších nepriateľov piva.