Na scéne je nové pivné podujatie: „Chceme spropagovať pivo“

Pivobel

Propagácie piva nikdy nie je dosť. A dvojnásobne to platí o remeselnom pive, ktoré sa v našich končinách začalo výraznejšie udomácňovať pred vyše desaťročím. Prispieť k informovanosti chce aj nová pivná akcia, ktorá nesie názov Pivobel. Tá sa uskutoční 24. septembra v Banskej Belej. O cieľoch tohto podujatia sme sa porozprávali s jej spoluorganizátorom Jánom Maruniakom.

Prečo ste sa rozhodli zorganizovať podujatie Pivobel?

Sme domovariči a zúčastňujeme sa podrobných akcií, takže sme sa rozhodli urobiť, teda pokúsiť sa o prezentáciu piva, ako kvalitného produktu. Zároveň sa pokúsime ukázať ľuďom, že existuje aj niečo iné ako ležiak v krčme. Samozrejme, sme si vedomí, že to nepôjde na jedenkrát. Nápad vznikol v Kostelci v rozhovore medzi mnou a Imrichom Nógellom.

Čo bude súčasťou akcie Pivobel?

Súčasťou akcie je súťaž vo varení domáceho piva pod názvom Domovaričský krigeĺ z Belej. Chceme ukázať, ako sa varí pivo doma, dokonca dvoma spôsobmi: v hrnci aj v minipivovare „all in one“. Plus sme pripravili nejaké atrakcie pre deti. Chýbať nebude kvalitná pizza od talianskeho pizzéra, ktorá bude aj tematická k tejto akcii. Na pivárov čaká prezentácia malých remeselných pivovarov aj ochutnávka domáceho piva.

V akých kategóriách budú súťažiť domovariči?

Stanovili sme päť kategórií, ktoré budú hodnotené podľa BJCP:

  1. kategória – APA, IPA, NEIPA.
  2. kategória – pšeničné pivo.
  3. kategória – Porter a Stout.
  4. kategória – ovocné pivo.
  5. kategória – ľubovoľný štýl, ktorý nie je v kategórii 1 až 4 .

Na aké pivovary sa môžu fanúšikovia piva tešiť?

Môžem prezradiť, že účasť prisľúbili pivovary Nilio, Baran, Masarykov dvor, Galgan a Huncút.

Čo je cieľom akcie?

Cieľom akcie je snaha o spropagovanie piva a ukázať možnosť,  ako sa dá uvariť doma,  poprípade možnosť ochutnať uvarené poctivo v remeselných pivovaroch.

Viac informácií o podujatí Pivobel nájdete TU

Pivobel

Prečítajte si aj

História ľudstva? Pri všetkom dôležitom stálo pivo

Obrázok od Peter Kraayvanger z Pixabay.