Stávka na nealko? Birell mení receptúru, Bažant bude aj pšeničný

Nealko

Na trhu s nealko pivami sa tohto v posledných dvoch rokoch veľa pomenilo. Okrem klasickej verzie nealkoholického ležiaku, postupne pribúdali nové verzie. Inak tomu nie je ani v týchto dňoch. Navyše, veľkú zmenu ohlasuje Plzeňský Prazdroj.

Zmena po desaťročiach

Ak by sme chceli označiť pivo v kategórii nealkoholických pív, ktoré je asi najznámejšie, pravdepodobne by to bol Birell. Nakoniec, Birell  je napredávanejším nealkoholickým pivom u nás. Jeho výrobca, Plzeňský Prazdroj, v týchto dňoch oznámil dôležitú novinku.

Po 30 rokoch mení jeho receptúru. Receptúra Birellu pochádza z roku 1992, keď bola prvá várka navarená v pivovare v Nošoviciach. Neskôr sa toto nealkoholické pivo začalo variť aj vo Veľkom Šariši.

Birelll 2022 - Nealko

„ Vyskúšali sme množstvo alternatív, ako urobiť Birell zaujímavejším a celkovo bohatším. Sme presvedčení, že pivo, ktoré sme uvarili, uspokojí aj tých najväčších pivných fajnšmekrov,“ konštatuje Roman Trzaskalik, marketingový riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Vraj chuťovo bohatší

Podľa pivovaru pri novej receptúre použili sládkovia  viac druhov sladu, upravili chmelenie aj proces rmutovania. „ Sládkovia pridali k plzeňskému sladu aj slad karamelový a slad farebný, čo obohatilo chuť a zároveň prispelo k plnšej zlatej farbe nového Birellu. Pridaním chmeľu Sládok po skončení chmeľovaru, získalo pivo okrem vyššej horkosti aj nádhernú chmeľovú arómu,“ píše pivovar.

Nový Birell Svetlý je tak podľa pivovaru chuťovo bohatší, má tmavšiu farbu a plnú sladovú chuť s tónmi karamelu. Nová receptúra je výsledkom spolupráce sládka Plzeňského Prazdroja Iva Kaňáka, dnes riaditeľa Pivovaru Radegast (ktorý stál aj pri tvorbe pôvodnej receptúry), sládka Tomáša Pokorného, ktorý má v Plzeňskom Prazdroji na starosti inovácie a nošovického sládka Petra Kwaczka.

Novinky aj v Hurbanove

Segment nealkoholického piva posilňuje aj najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko. Ten na trh uvádza pivo Zlatý Bažant 0,0% Pšeničné. To doplní už trojicu nealkoholických pív, ktoré pivovarnícka skupina doteraz ponúkala.

„Rozširovaním portfólia nadväzujeme na našu dlhoročnú tradíciu výroby nealkoholického piva, ktorá siaha do 80. rokov minulého storočia. Práve v tomto období sa objavilo nealkoholické pivo PITO Bažant (odvodené od slov pivo a auto) a v roku 2018 sme so Zlatým Bažantom ako prví na slovenskom trhu predstavili pivo, ktoré neobsahuje ani kvapku alkoholu,“ uviedla senior brand manažérka značky Radoslava Stratená.

Novinka má cieliť na zákazníkov, ktorý preferujú iný typ nealkoholického piva. „Vyniká svetlou farbou s jasným pšeničným zákalom a veľmi stálou a hustou penou. Aróma je ovocná, podčiarknutá tónmi banánov a špecifickou koriandrovou vôňou, ktorá je typická pre belgické štýly pšeničných pív. Tento pšeničný typ piva je ideálny práve pre tých, ktorí obľubujú pivné špeciály,“ predstavuje novinku pivovar.

Prečítajte si aj

Čo príde po kyseláčoch? Hviezdou trhu môže byť nealko pivo

Snímky: Plzeňský Prazdroj Slovensko, Heineken Slovensko, YesMore ContentUnsplash