Pivovar Guinness v Spojenom kráľovstve čelí nečakanému problému – rekordnému záujmu o svoje pivo. Dopyt je tak silný, že pivovarnícka skupina bola nútená obmedziť dodávky, aby si udržala kvalitu svojich produktov.
Kombinácia viacerých faktorov
Nestáva sa často, aby pivovary mimo sezóny nestíhali. Aj preto je prekvapením najnovšie vyhlásenie skupiny Diageo, ktorá stojí za írskym pivovar Guinness. Tá sa rozhodla obmedziť dodávky piva do pubov a krčiem v Spojenom kráľovstve.
O tomto kroku informovali viaceré média aj portál BBC. Obmedzenia sa dejú napriek tomu, že skupina využíva 100-percent kapacity.
„Za posledný mesiac sme vo Veľkej Británii zaznamenali výnimočný dopyt spotrebiteľov po pive Guinness. Maximalizovali sme dodávky a aktívne pracujeme s našimi zákazníkmi na riadení distribúcie tak, aby sa obchodovalo čo najefektívnejšie,“ uviedol podľa BBC hovorca skupiny Diageo.
Ide pritom o paradoxný jav. Štatistiky výskumnej agentúry CGA ukazujú, že predaj piva od júla klesá, objem čapovaného piva Guinness vzrástol o viac ako pätinu.
Nezvyčajný úkaz
Pod nárast predaja sa podpísalo viacero faktorov. Popularita Guinnessu rastie jednak medzi mladými, ženami, ale aj športovými fanúšikmi. Pod nárast sa mohla podpísať aj marketingová kampaň, keď skupina spolupracovala s viacerými influencermi.
Pivovarská skupina spolupracovala napríklad so škótskym spevákom Lewisom Capaldim aj hercom Jasonom Momoom.
Diageo pritom posilňuje svoje kapacity nielen v pivovare St James’s Gate v Dubline, ale investuje aj do výstavby nového pivovaru. Ten stavia v grófstve Kildare.
S jeho výstavbou sa začalo v lete tohto roka, keď výška investície dosiahne 200 miliónov eur. Nový pivovar skupiny by mal variť značky pív ako Rockshore, Harp, Hop House 13, Smithwick’s, Kilkenny a Carlsberg.