Nekúpite Kozlovňu? Jedna sa sama núka na predaj

pub, Kozlovňa, Poprad, predaj

Veľkí hráči to pochopili už dávnejšie. Značková krčma či pub môže na jednej strane zviditeľňovať danú značku, na strane druhej môže byť nástrojom, ako bojovať proti prepadu predaja výčapného piva. Aj preto začali vznikať v Česku a na Slovensku Kozlovne, Plzeň puby či Šnyty. Tak ako to už v podnikaní býva zvykom, nie vždy s úspechom.

To najlepšie

Spoločným znakom krčiem či pubov, ktoré pod seba berú veľké pivovary je to, že ich prevádzkovatelia dostanú tu najlepšiu podporu a opateru. Samotný pivovar nastaví celé portfólio podniku a majiteľovi prevádzky značne uľahčí život. Aj napríklad tým, že zabezpečí vybavenie podniku. Na druhej strane naňho kladie aj značné nároky. Napríklad na kvalitu piva. Dá sa jednoducho povedať, že najlepší Kozel by ste mali mať v Kozlovni, Šariš v Šariš pube a pod.

Ide tak o výkladnú skriňu pivovaru, kde je kvalita garantovaná. Už len tým, že prevádzka nesie meno pivnej značky. Aj preto je prekvapením, že jednu takúto prevádzku dnes nájdete na realitných portáloch. Nového majiteľa totiž hľadá Kozlovňa Divoká v Poprade.

„Ak rozmýšľate o podnikaní v gastronómií, no nechce sa vám prerábať a zariaďovať priestory, toto je tá správna chvíľa! Váš sen sa stane skutočnosťou! Ponúkame vám na odstúpenie jeden z najväčších gastro priestorov v Poprade. Disponuje s kapacitou 125 miest na sedenie, 70 miest na terase,“ píše sa v jednom z inzerátov.

Aj ten prezrádza, že nový majiteľ sa môže spoľahnúť na podporu pivovaru, v tomto prípade skupiny Plzeňský Prazdroj Slovensko. „Prevádzka je zastrešená pivovarom, ktorý sa stará o všetok tovar ako sú poháre, oblečenie, predmety na rôzne akcie, reklamu. Každých päť rokov je prevádzka podporená značnou čiastkou finančne či materiálne,“ prezrádza inzerát.

Ťažký chlebíček

Podľa inzerátu je prevádzka prerobená, zariadená úplne novým nábytkom i novou kuchyňou. Za odstúpenie pýta prevádzkovateľ 77-tisíc eur. Ide pritom o druhú Kozlovňu, ktorú skupina na Slovensku otvorila. Stalo sa tak v máji 2016, keď Kozlovňa nahradila Mustang pub.

O tejto udalosti informoval aj samotný pivovar. „Každý dobrý podnik musí spĺňať tri základné atribúty, tými sú dobré pivo, výborné jedlo a originálna atmosféra. Už druhá na Slovenska, Kozlovna Divoká v Poprade, vo všetkých vymenovaných kritériách prekonala očakávania. Tankový Velkopopovický Kozel 11% a tradičná domáca kuchyňa sú zárukou neobyčajného zážitku, navyše v neprekonateľnej atmosfére, v ktorej dominuje majestátna socha Kozla uprostred a nábytok pochádzajúci z originálnej remeselnej výroby,“ písalo sa v oficiálnej správe.

V otváraní tzv. brandových prevádzok je u nás aktívnejší Plzeňský Prazdroj Slovensko. Pokusy v tomto smere mal však aj Heineken Slovensko. V centre Bratislavy zastrešil podnik Rudolfinum, ktorý bol vlajkovou loďou značky Krušovice. Zvýšiť atraktivitu malo nielen pivo, ale aj nezvyčajná kuchyňa. Ani to však nepomohlo. Podnik v tichosti zavreli.

Snímka: FB Kozlovňa 

Článok bol aktualizovaný