Nikdy nebolo lepšie? Pivo Urpiner lámalo rekordy

Urpiner Prezident
V máji tohto roka navštívil Banskobystrický pivovar prezident SR Andrej Kiska (vľavo), ktorý sa porozprával aj s Branislavom Cvikom, spolumajiteľom pivovaru. Snímka: Facebook Urpiner

 

Ak by ste na začiatku leta 2007 nazreli do kuchyne Banskobystrického pivovaru, asi by ste nadšení neboli. Do pivovaru nastúpili noví majitelia a čakala ich neľahká úloha. Podnik so zlou povesťou chceli postaviť na nohy. Málokto im veril. Pivovar preberali z konkurzu a proti nim hrali negatívne reakcie na kvalitu piva aj silné pozície nadnárodných gigantov.  Čas však ukázal, že podnik v konkurze môžete naštartovať správnym smerom. Najmä pohľad na výsledky uplynulého roka prekvapuje.

Podľa aktuálnych čísel portálu Finstat.sk zaznamenal podnik zo stredného Slovenska najlepšie hospodárske výsledky za posledných šesť rokov. Banskobystrický pivovar utŕžil za rok 2014 takmer sedem miliónov eur, čo je o pätinu viac ako pred rokom. Rekordný bol aj zisk firmy. Za rok 2014 dokázali pod Urpínom zarobiť niečo vyše 155-tisíc eur, čo je taktiež najviac za posledných šesť rokov.

Tržby BB pivovar

Čím si môžeme tieto výsledky vysvetliť? Pri pohľade na finančné výkazy je zrejme jedno – v Bystrici si potrpia na vyrovnané hospodárenie. Podnik za posledných šesť rokov ani raz neskončil v strate. A nielen to. Tržby firmy od roku 2009 (s výnimkou roku 2013) kontinuálne stúpajú. Kým v roku 2009 boli niečo menej ako päť miliónov eur, vlani takmer o dva milióny viac.

Minulý rok pritom z pohľadu noviniek nebol ničím prelomový. Okrem tradičnej ponuky zasvietilo na pultoch obchodov hlavne pivo Urpiner Goodlife Diafit. Ide o špeciálne pivo vhodné aj pre diabetikov. Inak bola ponuka rovnaká ako rok predtým. Stratégia pivovaru je pomerne jasne čitateľná. V Bystrici vyrábajú klasickou metódou, keď pivo zreje 50 dní. V bežnom predaji sa s dvoma najväčšími pivovarmi (Heineken, Pivovary Topvar) porovnávať nemôžeme. Po konflikte s Kauflandom, sa sústredili na iné cesty. Dnes ich pivo kúpite napríklad v Tescu. V segmente krčiem a reštaurácií je silná najmä na strednom Slovensku a Orave.

Zisky BB pivovar

V Bystrici si pritom vytvárajú priestor na ďalšiu expanziu. V pivovare pribudla po novom aj plnička plechoviek.  Ďalšie novinky zostávajú nateraz záhadou. Čas ukáže či dokážu prekonať minuloročné čísla.

O ťažkom rozbehu Banskobystrického pivovaru si môžete prečítať TU.