Možno to bude prekvapenie, ale ak by sme urobili rebríček návštevnosti pivných festivalov, ten v Prešove by bol veľmi vysoko. Podľa organizátorov Pivného festivalu v Prešove navštívilo vlani podujatie vyše 42-tisíc návštevníkov. Treba jedným dychom dodať, že festival je určite aj najdlhší. Hostí víta celé dva týždne. My sme sa podujatie rozhodli navštíviť znovu a mali sme opäť rozporuplné dojmy.
Po starom
Už vlani sme sa čudovali nad tým, že hodnota žetónu je nastavená na 1,30 eura. Nič sa na tom nezmenilo ani tento rok. V praxi to potom znamená to, že najlacnejšie pivo stojí presne túto sumu. Na obranu organizátorov, za túto cenu dostanete polliter piva. Ak teda chcete degustovať, máte veľkú smolu. Ale tento aspekt sme rozoberali už pred rokom (reportáž z minulého roka nájdete TU).
Na festivale sme našli zmesku českých a slovenských priemyselných pivovarov. Áno, našli sa aj menší hráči, tí však boli vo výraznej menšine. Viete prečo by na takéto podujatia nemali chodiť veľké pivovary? Lebo prevalcujú všetkých ostatných. Ukázali to Pivovary Topvar. Ich prístrešok s logom Šarišu bolo kolosálny. Bola to prvá vec, ktorú ste si na podujatí všimli. Samozrejme, že nezostali len pri jednom výčapnom mieste. Ale nie je to ich chyba. Prakticky domáci pivovar len využil to, čo mu organizátor dovolil.
Pre celú rodinu
Festival má svoju atmosféru, ale pivo je možno až v druhom rade. Na podujatí totiž nechýbali kolotoče, stánky s langošmi, cukrovou vatou či pukancami. Prešovský pivný festival je jednoducho atrakciou na štýl trhov či púte.
My môžeme nad nejakými vecami krútiť nosom, ale asi im to funguje. Nakoniec, už siedmy ročník podujatia už o niečom svedčí. Nás len mrzí, že svoj potenciál nevyužíva viac pre pivnú osvetu a rozšírenie pivného povedomia. A možno by sme nemali hľadať pivnú myšlienku tam, kde ide o niečo úplne iné. O čo? Skúste hádať …
Pozrite si fotoreportáž z Pivného festivalu v Prešove