Bolo to opäť zaujímavé. Máme za sebou pivovarnícky rok 2017 a môžeme bilancovať. Pre niekoho bol prelomový, pre iného stabilizačný. Portál oPive.sk sa rozhodol na prelome rokov uskutočniť tradičnú anketu medzi pivovarníkmi a odborníkmi, ktorí sa pohybujú okolo piva. Dnes odpovedá majiteľ pivovaru Karpat Andrej Sabovčík.
Aký bol pre vás rok 2017? Čim bol iný ako predchádzajúce?
Rok 2017 bol od januára vo „vysokých obrátkach“ vo výrobe a rovnako aj v predaji a ukázal pripravenosť a akceptáciu našich zákazníkov s našimi produktami. V jeseni sme pustili na trh craft nefiltrovaný Cider. Pripravili sme koncept úspechu pre rok 2018.
Čo považujete za pivovarskú udalosť uplynulého roka?
Vidíme, že spotrebiteľ už rozoznáva a vyberá si svoju chuť piva, vyhľadáva pivné špeciály a začína sa orientovať na trhu nielen podľa ceny, ale hlavne podľa kvality výroby.
Na čom by mal pivovarský sektor popracovať, aby sa posúval ďalej?
V prvom rade musíme popracovať na „organizovanej“ osvete a reklame remeselného piva aj mimo skupinu „beergeek-ov“. Tejto úlohy by sa mala s plnou vážnosťou zhostiť Asociácia malých pivovarov, ktorá musí byť aktívnejšia. Živší prístup Asociácie by sme privítali aj smerom do vnútra scény remeselných pivovarov.
Aký bude pre vás rok 2018? Čo je pre vás najväčšia výzva?
Na rok 2018 sa v pivovare Karpat veľmi tešíme, lebo to bude rok rozvoja a rozšírenia produkcie a celkovej kapacity Pivovaru Karpat. Okrem novej varne pribudnú tiež nové stáčacie linky, ktoré prinesú milovníkom nášho piva aj Karpat v plechovke. Pripravujeme nové druhy pív a zameriame sa na dostupnosť nášho piva na slovenskom trhu. Chceme vytvoriť také obchodné prostredie, aby naše pivo mohli ochutnať naozaj všetci a našli ho vo svojich obľúbených obchodoch.
Snímka: Pivovar Karpat