Druhý najväčší slovenský pivovar zvýši svoju kapacitu. Pivovar Šariš, ktorý vlastní skupina Plzeňský Prazdroj Slovensko, chystá jednu z najväčších investícií za posledné desaťročia. V rozhovore pre Denník E to avizuje riaditeľ slovenského Prazdroja Martin Grygařík.
Fámy vs. realita
Možno desať rokov dozadu sa neverejne špekulovalo o tom, aká je budúcnosť pivovaru vo Veľkom Šariši. Množili sa špekulácie o tom, že producenta piva by mohli zavrieť a výrobu presunúť do iných pivovarov skupiny.
Posledné roky však túto teóriu nepotvrdzujú. Prazdroj nalieva do pivovaru značné objemy peňazí, ktoré pomáhajú modernizovať pivovar a robiť ho viac konkurencieschopným. Nahráva tomu aj aktuálna novinka, ktorú avizuje vedenie slovenského pivovaru.
„Práve počas tohtoročnej jesene začnú prípravné práce na rekonštrukcii a rozšírení varne, ktorá je pomyselným srdcom fabriky. Ide o najväčšiu investíciu v pivovare za posledných približne 30 rokov, a to vo výške 4,6 milióna eur,“ hovorí Grygařík.
Kapacita porastie
Investície sa premietnu do navýšenia kapacity. „Vďaka tomu sa kapacita varne navýši o 250-tisíc hektolitrov ročne a pivovar sa posunie k produkcii jeden a pol milióna hektolitrov,“ uviedol Grygařík s tým, že posledná čiastočná rekonštrukcia varne prebehla ešte v roku 2004.
Len pre úplnosť dodajme, že najväčší slovenský pivovar v Hurbanove, ktorý vlastní Heineken Slovensko, má ročnú kapacitu zhruba na úrovni 1,9 miliónov hektolitrov piva.
Šéf Prazdroja si pritom pochvaľoval tohtoročnú hlavnú sezónu. Predaju pomáhalo teplé počasie. „Túto sezónu máme na Slovensku historicky najviac odberateľov z radov dočasných sezónnych podnikov, je ich už viac ako 500. A silné sú pre nás aj veľké koncerty a festivaly. Na bratislavský koncert AC/DC prišlo 110-tisíc ľudí, my sme to servisovali a boli to rekordné predaje,“ pochvaľoval si.
Ťahajú české značky
Slovenský Prazdroj ťaží hlavne z predaja českých značiek. V licencii vyrábajú na východe značky Velkopopovický Kozel, Gambrinus a Birell. Silné pozície na našom trhu však majú dovozové značky Radegast a hlavne Pilsner Urquell, ktoré je najpredávanejším pivom skupiny na našom trhu.
Prazdroj má pritom v portfóliu len dve domáce značky – Šariš a Smädný mních. Podľa Grygaříka majú obe značky vyše štvrtinový podiel na ich predajoch. Alebo inak povedané, zhruba každé štvrté pivo predané Prazdrojom na Slovensku je Šariš alebo Smädný mních.
„Šariš je druhým najpredávanejším pivom našej firmy, je pre nás veľmi dôležitý a veľa s ním pracujeme. Dostali sme ho aj do celoslovenskej distribúcie, lebo v minulosti to bolo iba východoslovenské pivo,“ vysvetľuje Grygařík.
Prečítajte si aj
Snímky: Plzeňský Prazdroj Slovensko