Plzeňský Prazdroj Slovensko vyhodnotil uplynulú letnú sezónu. Poukázal na to, že čísla boli medziročne vyššie, čomu pomohlo aj priaznivejšie počasie. Tak ako tradične, skupinu ťahali hlavne české značky.
Faktor turizmus
Prazdroj hovorí o tom, že tohtoročná letná sezóna bola z pohľadu predaja piva „úspešnejšia ako vlaňajšia“. Pomohlo tomu priaznivé počasie, ale aj cestovný ruch, keď predaje ťahali viaceré vyhľadávané destinácie.
Počet sezónnych prevádzok, kam Plzeňský dodáva pivo, sa vyšplhal na 600, pričom oproti minulému roku ide o nárast takmer o pätinu.
Skupina si pochvaľuje, že zaznamenala výrazný nárast predaja nealkoholického čapovaného piva. Od mája do augusta sa medziročne zvýšil predaj o viac ako deväť percent. Prazdroj dodával jeho značku Birell do 466 sezónnych prevádzkok. Oproti vlaňajšku ide o nárast na úrovni 22 percent.
Dlhšie leto
Prazdroj poukázal na to, že najväčší nárast v predajoch počas leta zaznamenala značka Radegast. V porovnaní s minulou sezónou stúpol predaj o 36 percent. Dariť sa malo aj značkám Pilsner Urquell a Šariš, pri nich percentuálne medziročné zmeny pivovar neuviedol.
Najsilnejším mesiacom z pohľadu predaného piva bol pre skupinu rovnako ako v minulej letnej sezóne júl. V posledných rokoch sa vďaka teplému počasiu letná sezóna nezačína v júli a nekončí v auguste, prevádzky z nej ťažia od jari až do jesene. Prazdroj spomína hlavne lokality Kysuce, Techová a Tatry.
Prazdroj uviedol aj to, že rastu predaja pomohli aj letné podujatia ako festivaly. Pivovarská skupina prezradila, že pokrývala okolo 200 podujatí. Okrem iného zásobovala pivom festivaly Grape, Lovestream či folklórny festival vo Východnej, alebo lokálne akcie a jarmoky ako napríklad Staromestské slávnosti v Žiline, Bardejovský jarmok či Spišské trhy.
Prečítajte si aj
Snímka: Plzeňský Prazdroj