Producent kufríkov: Slováci najviac kupujú Černú Horu

Cerna hora Clanok

Práve český pivovar zo skupiny Lobkowicz patril medzi prvé malé, ktoré sa dokázali uchytiť na slovenskom trhu. Pivo s logom Černá Hora u Slovákov, ktorí pred pár rokmi neboli zvyknutí na produkciu malých hráčov, zabodovalo. A pozície si drží prakticky dodnes. „Na Slovensku má najväčšiu obľubu Pivovar Černá Hora,“ potvrdzuje pre portál oPive.sk Group Brand Manager Pivovarov Lobkowicz Petr Božoň.

Pivovary Lobkowicz sa na Slovensku zviditeľnili práve spomínanou značkou, ktorá sa na náš trh dostávala nielen cez fľašové pivá, ale aj cez pípy v krčmách. Značiek, ktoré zastrešuje je však ďaleko viac. Pod skupinu totiž patrí až sedem pivovarov: Protivín, Černá Hora, Jihlava, Klášter, Rychtář, Uherský Brod a Vysoký Chlumec.  Okrem toho pivovary stoja aj za niektorými pivami s privátnou značkou Argus, ktorá sa predáva v Lidli.

Kým u nás Heineken koncentroval výrobu na jedno miesto do Hurbanova, česká skupina udržuje produkciu v každom jednom. A z toho aj ťaží, keďže pivo sa na seba nepodobá a každé odráža svoj regionálny charakter. Presvedčiť sa o tom môžu aj Slováci. Práve známe pivné kufríky, ktoré pravidelne ponúka Lidl, pochádzajú od tejto skupiny. Aj to pomáha tomu, že predaj na slovenskom trhu stúpa. „Vlani sme na Slovensko vyviezli 57-tisíc hektolitrov piva,“ prezrádza Petr Božoň. Ten jedným dychom dodáva, že objem predávaného piva u nás má stúpajúcu tendenciu.

„České pivo má na slovenskom trhu dobrý zvuk a slovenskí pivári ho majú v obľube,“ priznáva manažér. Aj na tomto fakte chcú stavať. „Našou snahou je posilňovanie pozície regionálnych pivovarov zo skupiny na tomto trhu a to formou podpory našich slovenských partnerov a uvádzaním našich pív na slovenský trh,“ konštatuje Petr Božoň.

Ich pivo nájdete v obchodných reťazcoch Lidl, Tesco a Makro. „V gastronomických prevádzkach máme zastúpenie predovšetkým v regiónoch Bratislavy a Žiliny,“ hovorí manažér. Skupina tento rok predstavila viacero noviniek. „V súlade s trendom uvádzania netradičných pivných špecialít na český trh, bol predstavený nový vrchne kvasený špeciál typu IPA (India Pale Ale ) s názvom Flying Cloud, ktorý sa varí tradičnými postupmi remeselnej výroby v Pivovare Vysoký Chlumec,“ prezrádza Petr Božoň. Okrem neho predstavili nový ležiak Matouš z Černej Hory či ležiak Respekt z Uherského Brodu.

Článok bol aktualizovaný