Pivovar Radošina: Podpora charity aj príprava kamennej prevádzky

Radošina - Tomáš Antalík

Pivovar Radošina je jedným z mnohých kočovných pivovarov, ktoré sa snažia presadiť na trhu. Stojí za ním Tomáš Antalík, ktorého ste mohli zachytiť aj v pivovare ŽiWell. Dnes sa plne sústredí na svoj projekt, ktorého cieľom je otvorenie vlastného pivovaru. Popri tom sa stihol zapojiť aj do charitatívnej akcie Úsmev na hory. Aj o tom sme sa s Tomášom porozprávali.

Pivovar sa rozhodol zapojiť do výzvy Úsmev na hory. O čom je tento projekt?

Projekt je zameraný na pomoc deťom s rôznym fyzickým postihnutím. Participant zaplatí registračný poplatok 20 eur, z ktorých polovica ide priamo zapojeným detičkám. Sú tam deti s rôznymi diagnózami, s onkologickým ochorením, mozgovou obrnou či inými vrodenými genetickými vadami, ktoré im bránia v tom, aby po horách mohli chodiť osobne. Ak sa človek do projektu zapojí, dostane balíček s fotografiou jedného z detí, ktorú symbolicky vezme na jeden z vybraných horských vrcholov po celom Slovensku. (viac o projekte)

Prečo sa do tejto výzvy zapojil pivovar a ako chce pomôcť?

V pivovare máme radi prírodu, máme k nej veľmi blízko a preto nás zamrzelo, že si ju nevie užiť každý. Rozhodli sme sa zapojiť, aby sme pomohli tento projekt spropagovať a tým aj pomôcť deťom a zároveň sme v tom videli aj príležitosť ako pomôcť gastropriemyslu a aj pivovarníckemu odvetviu týchto ťažkých časoch.

Pripravuješ priestor aj pre zapojenie iných pivovarov. Ako?

Pre tento projekt navaríme špeciálne pivo.  Desať percent z predaja pôjde priamo detičkám z projektu. Toto pivo chceme ponúknuť miestnym pivovarom, reštauráciám a podnikom a tým podporiť ich návštevnosť. Tým, že sme zapojení ako partnerská výzva chceme ľudí namotivovať, aby počas svojej túry navštívili tieto podniky a pomohli im dostať sa späť po pandémii na nohy.

Kedy bude celý projekt spustený?

Projekt Úsmev na hory začína 20. apríla a potrvá až do 20. novembra 2021. Naša partnerská výzva začína 1. júna potrvá celé leto až do 1. októbra 2021. Pivo Úsmev na hory budeme distribuovať od 1. mája.

Ako je na tom tvoja snaha s výstavbou kamenného pivovaru?

Momentálne sa snažíme získať zdroje – to je to, na čom celý projekt stojí. Opraviť schátranú historickú budovu radošinskej pálenici nie je lacná záležitosť a to sme ešte nenakúpili ani varnú techniku, či vybavenie pivovaru a celej časti pohostinstva. Značná časť našej práce momentálne spočíva v hľadaní výziev od vyššieho územného celku, ministerstiev, či od Európskej únie na podporu projektov. Je značne náročné nájsť výzvu, ktorá vyhovuje našim parametrom, následne vypracovať dobrý projekt so všetkými náležitosťami a v neposlednej rade byť aj v celom procese úspešný. Preto kým sa nám podarí vybudovať pivovar budeme pracovať aj na takýchto projektoch ako je Úsmev na hory, pivný festival ŠAJN a podobné,  ktoré nás posúvajú k cieľu.

S akými ambíciami vstupuješ do hlavnej pivnej sezóny?

Ambícií a plánov máme vyše hlavy. Do nášho portfólia stabilne zaradiť vybrané druhy piva a doladiť ich vyváženosť. Naďalej chceme ľudí prekvapovať novinkami na ktorých pracujeme, pre tých najzvedavších pripravujeme mix kandizovaných jahôd a vanilky. Určite plánujeme kooperovať na pivách s inými pivovarmi pretože to je to, čo pivovarníctvo na Slovenku posúva vpred.

Uvidíme do akej miery budeme ovplyvňovaný pandémiou, preto je aj našou ambíciou pružne reagovať na zmeny, či už vo veľkosti várok, pivných štýlov, predajných kanáloch, ale aj v samotnej komunikácii so zákazníkom. Našou ďalšou veľkou ambíciou je prispieť k zjednoteniu alebo skôr k zdieľaniu informácií medzi pivovarmi po Slovenku. Aby naša konkurenčná schopnosť bola oproti českým pivovarom väčšia, keďže to tu valcujú na plnej čiare.

Prečítajte si aj

Na pivovarnícku mapu pribudol pivovar Jajnekem Brewery