Na stránke oPive.sk vám pravidelne prinášame rôzne rebríčky. Vo väčšine prípadov ide o výsledky degustačných súťaží. Dnes sa však uberieme iným smerom. Kým minulý týždeň sme vám priniesli rebríček najväčších pivovarníckych skupín, dnes sa pozrieme na konkrétne značky, resp. pivá. Prinášame vám rebríček Najpredávanejšie pivá sveta. Jediným kritériom je množstvo predaja. Vychádzame z údajov, ktoré priniesol magazín Business Insider.
10. Coors Light (Podiel na svetovom predaji 1,3%)
Kanadská značka ležiaku, ktorá sa veľmi dobre predáva v USA, Spojenom kráľovstve a samozrejme Kanade. Pivo uviedol pivovar do predaja v roku 1978, keď sa na trhu začali objavovať tzv. nízkoenergetické pivá. Len pripomenieme, že obsah alkoholu tohto piva sú štyri percentá. Pivo patrí pod koncern Molson Coors.
9. Brahma (Podiel na svetovom predaji 1,5 %)
Niekedy stačí, aby sa pivo dostalo medzi najpredávanejšie na svete, dobrá pozícia na domácom trhu. Toto je prvý a určite nie posledný príklad. Brahma je značka brazílskeho ležiaku, ktorý sa v juhoamerickej krajine varí od konca 19. storočia. Pivo patrí pod koncern Anheuser-Busch InBev.
8. Harbin (Podiel na svetovom predaji 1,5 %)
Stačí dodať jedno písmenko a môže vzniknúť meno (ne)úspešného slovenského prezidentského kandidáta. Ale písmenko nedodávame, tak ide o meno najstaršieho čínskeho ležiaku. Ide o produkt, ktorý je predávaný takmer výhradne na domácom trhu. Aj to mu stačí na to, aby sa dostal medzi najpredávanejšie pivá sveta. Pivo patrí pod koncern Anheuser-Busch InBev.
7. Heineken (Podiel na svetovom predaji 1,5 %)
V TOP 10 je aj vlajková loď koncernu Heineken, ktorý vlastní aj slovenský pivovar v Hurbanove. Ide o ležiak s obsahom alkoholu na úrovni piatich percent. Môžeme dopredu prezradiť, že ide o jediné pivo v rebríčku, ktoré môžete bežne kúpiť aj na Slovensku.
6. Yanjing (Podiel na svetovom predaji 1,9 %)
Ďalší čínsky zástupca v rebríčku. Má za sebou pomerne intenzívny rast, keďže pivovar produkujúci túto značku, vznikol v roku 1980. Už o 15 rokov neskôr sa pritom stalo aj oficiálnym nápojom tamojšej vládnucej komunistickej strany. Pivo vlastní pivovarnícke konzorcium Yanjng Brewery Company.
5. Skol (Podiel na svetovom predaji 2,1 %)
Do istej miery ide o takého pivovarníckeho „orecha“ (vyjadrené psíčkarskou terminológiou). Aj keď je dnes pivo spájané hlavne s Brazíliou, jeho korene sú európske. Začalo sa variť v 1958 v Škótsku pod menom Graham’s Golden. Neskôr bolo zmenené meno na Graham’s Skol, aby znelo škandinávsky. Od roku 1964 sa spojili pivovary z UK, Kanady, Švédska a Belgicka, aby zo Skola spravili medzinárodnú značku. Vyrába sa po celom svete a vlastnia ju rôzne koncerny.
4. Budweiser (Podiel na svetovom predaji 2,3 %)
Nejde o značku českého piva, ale toho amerického. Jeho história sa začala písať v roku 1876, keď sa majitelia inšpirovali pivom, ktoré pili na potulkách Európou. A tam sú aj korene sporu s pivovarom, ktorý sídli v Českých Budějoviciach. Ide o jeden z najpopulárnejších amerických ležiakov.
3. Bud Light (Podiel na svetovom predaji 2,5 %)
Ak ste niekedy navštívili USA, museli ste si všimnúť tamojšiu posadnutosť nálepkou „light“. Američania majú jednoducho pocit, že ak je niečo označené slovíčkom „light“, tak je to zdravšie. Táto mánia neobišla ani pivovary. V roku 1982 bol predstavený mladší súrodenec Budweiseru s názvom Bud Light. Obsah alkoholu piva sa pohybuje na úrovni 4,2 percenta.
2. Tsingtao (Podiel na svetovom predaji 2,8 %)
O tomto pive môžeme pokojne povedať, že ide o najznámejšie pivo z najľudnatejšej krajiny sveta. Pivovar založili v roku 1903 nemeckí osadníci v Číne. Ide o ležiak, ktorý získal obľubu nielen v Číne, ale aj v desiatkach ďalších štátov.
1. Snow (Podiel na svetovom predaji 5,4 %)
Ako je možné, že na prvom mieste je pivo, o ktorom ste nikdy nepočuli? Odpoveďou je kombinácia ceny a domovskej krajiny. Ležiak Snow totiž vyrábajú a predávajú výhradne v Číne. Základom jeho úspechu je cena. Ide o tzv. ekonomické pivo, ktorého cieľom je ponúknuť akceptovateľnú chuť za čo najnižší peniaz. Aj preto predaj piva láme rekordy. Všimnite si aký má náskok v predaji pred druhým pivom v rebríčku.
Prečítajte si aj