Šariš či Plzeň v Bille nekúpite. Reťazec už neponúka pivá z Prazdroja

Plzenský Prazdroj, Billa, reťazec

Ak ste zvykli v supermarketoch Billa nakupovať značky piva ako Šariš, Gambrinus či Pilsner Urquell, v týchto dňoch nepochodíte. Reťazec sa nedohodol s druhým najväčším slovenským pivovarom a celé portfólio Plzeňského Prazdroja Slovensko prestal ponúkať.

Billa a Prazdroj v rokovaní

Reťazec zmenu ponuky vysvetľuje prebiehajúcimi rokovaniami. „So spoločnosťou Plzeňský Prazdroj Slovensko rokujeme o podmienkach spolupráce,“ uviedla pre portál oPive.sk Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti Billa.

Podľa jej slov vedia v Bille zákazníkom ponúknuť adekvátnu náhradu. „V našej obchodnej sieti nájdu zákazníci širokú ponuku pív slovenských i zahraničných známych značiek, vrátane našej privátnej značky Zähringer, ktorej obľuba z roka na rok rastie,“ uviedla hovorkyňa.

Obchodné rokovania potvrdil aj zástupca pivovaru. „V tomto období prebiehajú vzájomné rokovania nastavenia ďalšej spolupráce s našim partnerom Billa. Do tejto doby je dostupnosť našich produktov na predajniach Billa v obmedzenom režime. Do tej doby budú naše produkty nedostupné,“ vysvetľuje per portál oPive.sk David Kovář, obchodný riaditeľ pre Off Trade, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Pivovar naznačuje, že dnes nevie odhadnúť, dokedy výpadok v reťazci potrvá. „Prebiehajú však intenzívne rokovania, nastavenia vzájomnej spolupráce a vyriešenia aktuálnej situácie. Veríme, že sa v čo najkratšom možnom termíne podarí opäť vrátiť portfólio našich produktov do predajní tohto reťazca a spotrebitelia si ich opäť budú môcť kúpiť aj v predajniach Billa,“ hovorí David Kovář.

Nie je to bežné

Obdobný krok vyradením tovaru nie je každodenným javom, aj keď sa z času na čas objaví. Asi najviac medializovaný bol prípad Baliarní obchodu Poprad s Tescom. V Česku sa Plzeňský Prazdroj doťahoval s Lidlom, keď z jeho predajní tiež zmizlo pivo. Na Slovensku sa rozkmotrili Banskobystrický pivovar a Kaufland.

Vyradenie výrobkov z predaja je zväčša posledným krokom. Rokovania medzi dodávateľom a reťazcom ako takým sú zväčša komplikované a nejde len o výslednú cenu, resp. maržu. Platí, že pre pivovary je výhodnejší predaj čapovaného piva, pri ktorom majú vyššiu maržu.

Na Slovensku však stúpa predaj piva cez maloobchod. Podľa posledných štatistík sa z 10 pív predá sedem v supermarkete. Preto sú slovenské veľké pivovary od predaja v reťazcoch závislé. Aj preto sa dá predpokladať, že obe strany sa skôr či neskôr dohodnú.

Prečítajte si aj

Lidl ich nechcel, tak české pivo prichýlil iný reťazec

Snímka: Plzenský Prazdroj