Pivná revolúcia. Kaufland začne predávať 29 remeselných pivovarov

Kaufland

V zahraničí je to úplne bežná vec. Aj v obyčajnom supermarkete si kúpite remeselné pivo. Na Slovensku sa však až na malé výnimky vo veľkom žiadny reťazec s malými pivovarmi nedokázal dohodnúť. V najbližších dňoch sa to zmení. Remeselné pivo začne ponúkať Kaufland.

Špeciálna chladnička

Reťazec, ktorý u nás prevádzkuje hypermarkety, sa podľa informácií oPive.sk rozšíri ponuku o pivo z minipivovarov. Kaufland informácie o spolupráci s malými slovenskými remeselnými pivovarmi pre našu stránku aj oficiálne potvrdil.

„Slovenské remeselné pivá nájdu zákazníci v našich predajniach už od soboty 24.04.2021 v špeciálne označenej vitríne,“ hovorí pre portál oPive.sk hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová. Podľa jej slov išlo o obojstranný záujem, ktorý sa pretavil so spolupráce.

„Prostredníctvom tohto projektu sme chceli podať pomocnú ruku malým lokálnym pivovarom v  ťažkých časoch, kedy sú reštaurácie a bary zatvorené a dať im možnosť sa odprezentovať ďalším zákazníkom. My sme týmto chceli potešiť našich zákazníkov so širokou ponukou kvalitných slovenských remeselných pív,“ konštatuje hovorkyňa.

Tri desiatky pivovarov

Nepôjde pritom o dočasnú akciu. Naopak, reťazec chce zaviesť stálu ponuku. A nebude malá. „Spolupracujeme s 29 dodávateľmi, ktorí nám budú dodávať ich remeselné pivá buď na regionálnej úrovni priamo na predajne alebo na národnej úrovni cez naše logistické centrum do celej siete,“ vysvetľuje Vargová.

V praxi to bude znamenať, že časť pivovarov (do desať) bude dodávať pivo do celej siete po Slovensku, časť iba vo svojom regióne. Z pohľadu predaja remeselného piva pôjde na slovenské pomery o pivnú revolúciu.

Doteraz totiž absentoval predajný kanál, ktorý by dokázal na stálej báze ponúkať pivo v kamennej predajni na celoslovenskom pôsobisku. Práve tento impulz môže pomôcť pivovarom s nájdením nových zákazníkov. Predajné kanály malých remeselných pivovarov totiž stále nie sú vybudované. Ďalším faktorom je to, že takáto ponuka môže inšpirovať aj ďalšie reťazce, aby sa rozhodli svoju ponuku rozšíriť aj o tento sortiment.

Prečítajte si aj

Na Slovensku ich preslávil Lidl. České pivné impérium padá