Ešte pred niekoľkými rokmi sa ľudia pri výbere podniku rozhodovali primárne na základe ceny. Typické sídliskové pohostinstvá boli synonymom pre jednoduché pivárne s dostupnou ponukou a interiérom, ktorý sa desaťročia nemenil a lákal rovnaký typ návštevníkov. Dnes je situácia úplne iná.
Mnohé z týchto tradičných podnikov prešli transformáciou a menia sa na moderné prevádzky s kvalitným servisom, lepšou gastronomickou ponukou a dizajnom. Stali sa miestom, kde sa stretáva a buduje komunita.
Sídliskové podniky na vzostupe
Hoci sa kedysi sídliskové pohostinstvá vnímali ako menej atraktívne miesta, dnes sa opäť dostávajú do popredia. Majú strategickú výhodu – sú blízko domova, ponúkajú príjemnú komunitnú atmosféru a sú cenovo dostupnejšie ako luxusné podniky v centre mesta. Ak však chcú uspieť, musia byť viac než len miestom, kde sa chodí „na pivo.“
Moderný sídliskový podnik by mal ponúkať nielen dobrý výber nápojov, ale aj skvelý servis, atraktívne prostredie a jedinečné zážitky. Majitelia, ktorí sa neboja investovať do kvality a inovácie, dnes zažívajú úspech.
Od tradičných pohostinstiev k moderným prevádzkam
Jednou z najviditeľnejších zmien je samotný vzhľad podnikov. Kým v minulosti dominovali plastové obklady, linoleum a fádne interiéry, dnes je trendom moderný dizajn s industriálnymi prvkami, prírodnými materiálmi a tlmeným osvetlením. Podniky už nie sú len miestom, kde si človek dá rýchle pivo, ale ponúkajú komfortné sedenie, uvoľnenú atmosféru a priestor na komunitné stretnutia.
Veľký dôraz sa kladie aj na obsluhu. Personál už nemôže byť len „obsluhou,“ musí byť súčasťou celkového zážitku.
„Zamestnanci prevádzok musia byť schopní prispôsobiť sa novým trendom a poskytovať zákazníkom personalizovaný zážitok. To znamená, že okrem odborných znalostí, napríklad ako najlepšie načapovať pivo, musia rozvíjať aj svoje komunikačné a sociálne zručnosti,“ vysvetľuje Miroslava Klimantová, obchodná riaditeľka HEINEKEN Slovensko. Navyše, potrebujú dobrých lídrov, ktorí im zabezpečia motivujúce pracovné prostredie a udržia ich záujem o kvalitnú prácu.
Manažéri podnikov preto musia vystúpiť zo zaužívaných koľají. Ak je trendom nefajčiarske prostredie, musia mať odvahu meniť pravidlá a prispôsobiť sa. Rovnako dôležité je, aby vedeli oceniť snahu svojich zamestnancov, pretože motivovaný personál vytvára lepší zákaznícky zážitok a zabezpečuje vyššiu návštevnosť.
Podpora od HEINEKEN Slovensko: Business developeri ako partneri podnikov
Zmena konceptu podniku môže byť pre majiteľov náročná, najmä ak nemajú skúsenosti s moderným gastrobiznisom.
Práve preto HEINEKEN Slovensko transformoval svoj tím obchodných zástupcov na Business developerov, ktorí podnikom poskytujú oveľa širšiu podporu. Nejde už len o prijímanie objednávok na pivo, ale o komplexné poradenstvo pri rozvoji podniku.
Majitelia a zamestnanci prevádzok, ktorí sú ochotní učiť sa novým veciam, môžu využiť školenia, ako je Akadémia piva, ktorá ich naučí pracovať s pivom na profesionálnej úrovni. Business developeri zároveň pomáhajú so stratégiou predaja, digitálnou komunikáciou a marketingom.
Práve s online propagáciou majú mnohé staršie podniky problém. „Žijeme v dobe, kde nestačí v podniku vylepiť plagát a postaviť pred dvere stojan s cenou piva. Zákazníka treba prilákať aj cez sociálne siete a okrem toho si ho treba vedieť udržať. Lojalita sa buduje časom a to skvelým servisom, komunikáciou a špeciálnymi akciami,“ vysvetľuje Klimantová.
Pomoc pri obnove podniku poskytol HEINEKEN Slovensko najnovšie podniku Partička v Dúbravke, ktorý po rekonštrukcii otvoril svoje brány 15. februára. Podieľal sa na modernizácii baru a interiéru, pričom dizajn adaptoval do novej podoby interiérový dizajnér Peter Kortiš.
Rekonštrukcia podniku vrátane stavebných úprav trvala približne pol roka a výsledkom je moderná referenčná prevádzka, ktorá sa stane obľúbeným miestom pre miestnych aj nových návštevníkov.
„V Partičke sme vytvorili ideálne podmienky pre dokonalé čapované pivo. Tankové pivo Krušovice je viditeľne umiestnené v 500-litrových špeciálnych nádobách v chladenej sudovni a poháre sa ochladzujú vo vani, aby si zákazníci mohli vychutnať pivo v tej najlepšej kvalite.
Okrem Krušovíc v tanku si v ponuke nájdu aj čapovaného Bohéma, rôzne pivné špeciály či radlery. K dobrému pivu patrí aj chutné jedlo, preto v Partičke nechýba pestrá ponuka pochúťok, ktoré doplnia pivný zážitok,“ hovorí Wendy van Sante, marketingová riaditeľka HEINEKEN Slovensko.
Verí, že si Partička v Dúbravke nájde svojich stálych konzumentov, ktorí sem budú radi chodiť nielen za perfektne načapovaným pivom, ale aj za skvelou atmosférou, kvalitným servisom a novými zážitkami. „Príďte sa presvedčiť na vlastné oči!“ pozýva Wendy van Sante.
Uznajme si to, napriek tomu, že je pivo populárne, v porovnaní s takým vínom málo spoločensky uznávané. A je to škoda. Pivo je nápoj kráľovský a výnimočný. To, čo všetko sa ukrýva za pivom je pre mnohých neznáme. Aj preto sme sa rozhodli spustiť seriál Pivná akadémia. S podporou spoločnosti HEINEKEN Slovensko chceme každý mesiac priniesť zaujímavé čítanie, ktorého cieľom je zvýšiť povedomie o pive a v neposlednom rade zlepšiť pivnú kultúru.
Snímky: HEINEKEN Slovensko