PR

Slovenským reštauráciám a pubom starosti neubúdajú. Pomáha im Prvý pri zdroji

Slovenské gastro už dávno nebojuje len s dôsledkami kovidu. Vysoká inflácia či vysoké ceny energií, nedostatok kvalifikovaných ľudí, nižšia návštevnosť a teda aj obraty, to sú problémy, s ktorými sa prevádzky snažia vysporiadať. A pomáha im v tom nový portál Prvý pri zdroji.

Program Prvý pri zdroji ponúka reštauráciám cielenú pomoc vo všetkých smeroch. „Ide o novú digitálnu platformu, kde majitelia, prevádzkari a ďalší profesionáli z odboru nájdu jednoduché tipy, rady a školenia, ako svoj biznis posunúť vpred a nalákať nových hostí. Pubom a reštauráciám tak dávame komplexný nástroj pre rast ich podnikania,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre podniky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko s tým, že projekt oslovuje prakticky všetok personál cez výčapníkov a čašníkov až po tých, ktorí sa starajú o ekonomiku podniku.

Akadémia Prvý pri zdroji vznikla v náročnom období, keď slovenské puby a reštaurácie, podľa údajov Data-Servisu za prvý kvartál 2023, stále riešia citeľné dopady koronavírusovej krízy a musia tiež hľadať cesty, ako sa vyrovnať s vysokými nákladmi a zároveň obmedzovaním výdavkov zo strany zákazníkov.

„Nie je to pre nich vôbec jednoduché, musia sa  zorientovať a prichádzať s udržateľnými riešeniami, aby mohli úspešne a dlhodobo pokračovať. Ako líder na trhu im v tom s naším online programom podávame pomocnú ruku,“ dopĺňa Branislav Kubiš. V Česku pritom program funguje od jesene minulého roka.

Za ten čas tam používatelia absolvovali takmer 3800 kurzov a vzdelávaniu či osobnému rozvoju tak venovali spolu vyše 231 dní.

Majiteľom podnikov aj ich personálu Prazdroj ponúka široký obsah vzdelávacích videokurzov, ktoré sú rozdelené do oblastí podľa jednotlivých kategórií. Venujú sa starostlivosti o pivo, obsluhe hostí, stratégii riadenia firmy i ekonomike prevádzky, marketingu, vizualite prevádzky či udržateľnosti. Každá časť obsahuje šesť až jedenásť blokov od všeobecných informácií až po konkrétne rady, tipy alebo odporúčania a jednotlivými kurzami sprevádzajú osobnosti daného odboru.

Ambasádorom programu je pritom šéfkuchár a podnikateľ v gastronómii Zdeněk Pohlreich: „Slovenské gastro urobilo v posledných rokoch veľký posun k lepšiemu. Bohužiaľ, ťažké výzvy ako pandémia nového koronavírusu, všeobecná nestabilita či nárast energií a ďalších vstupov narobili mnohým problémy. Len ten, kto na sebe tvrdo pracuje, vylepšuje svoju prevádzku a maximálne sa stará o hostí, má dnes šancu uspieť. Je však jasné, že nie každý vie, ako na to. Preto je skvelé, že Prazdroj prišiel s projektom, ktorý radí, ako reštauračný biznis nakopnúť.“

Ambasádorom Akadémie Prvý pri zdroji je šéfkuchár a podnikateľ v gastronómii Zdeněk Pohlreich.

Celková komerčná cena za absolvovanie všetkých kurzov jedným užívateľom sa podľa odhadu pivovaru pohybuje okolo 1200 eur, Prazdroj ich ale svojim priamym odberateľom ponúka bezplatne.

Prevádzkari a podnikatelia v gastronómii, ktorí už program využívajú, si jeho prínos pre celý personál pochvaľujú. „Keďže gastro a ľudia v ňom si v minulých rokoch vytrpeli skutočne veľa, vítame iniciatívu Prazdroja, ktorý dlhodobo hľadá koncepčné riešenia, ako prevádzkam pomôcť a rozšíriť im obzory. Akadémiu Prvý pri zdroji oceňujem, prakticky každý si tam nájde to svoje –  od obsluhy až po vedenie,“ tvrdí Roman Vereš, majiteľ martinskej prevádzky Arabica Coffee&Bar Záturčie.

Podobne to vníma aj Ján Denčiak z S pubu v Handlovej: „Online prostredie programu nám vyhovuje, lebo sa môžeme kedykoľvek vrátiť k téme, ktorá nás trápi, alebo ktorú chceme zlepšiť. Školenia pre personál aj manažment sú na vysokej úrovni a všetci cítime, že reálne investujeme do vlastných zručností. Som presvedčený, že sa vďaka nim môžeme stále zdokonaľovať.“  

 

Článok vznikol v rámci projektu #NaPivoSPrazdrojom, ktorý prináša Plzeňský Prazdroj Slovensko s cieľom rozvíjať slovenskú pivnú kultúru.

  • Plzeňský Prazdroj Slovensko dlhodobo a účinne pomáha podnikom a reštauráciám. Ponúka rozsiahly systém podpory a rozvoja gastronomických podnikov na Slovensku, jeho aktivity rôznou formou pomáhajú takmer každej z viac ako 6-tisíc prevádzok, ktorým dodáva pivo.
  • V roku 2022 spoločnosť do podpory a rozvoja podnikov investovala takmer 4,2 milióna eur, ktoré zahŕňali poskytnutie vybavenia ako napríklad výčapy, poháre, podpivníky, prenosné výčapné zariadenia, ale tiež vzdelávanie a rozvojové programy zamerané na kvalitu, propagáciu, odborné poradenstvo pre manažment a personál, až po samotný vzhľad prevádzky.
  • Podniky, ktoré rozvojovým programom Prazdroja prešli, hlásia väčší záujem hostí, vyššie tržby a majú tak väčšiu šancu čeliť zložitej situácii.