Smädný Mních „skopíroval“ Bažanta. Pomohol si kukuricou

Smadny mnich - Baza, citron, mata

Keď pred rokom predstavil najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko nový radler, nikto netušil aký úspech mu prinesie. Bažant Radler Citrón – Baza – Mäta sa ihneď zaradil medzi vyhľadávané príchute. Dôvodov bolo viacero. Ten podstatný bol ten, že príchuť bola originálna a nestretli ste sa s ňou nikde v zahraničí. Táto konkurenčná výhoda však padá. S novým radlerom prichádza aj náš druhý najväčší hráč na trhu. Pivovary Topvar uvádzajú na trh nový nápoj– Smädný Mních Radler Baza- Citrón – Mäta. Náhoda? Skôr nie.

Kým uvedenie príchutí citrón či grep nebolo žiadnym prevratným krokom, kombinácia citrón – baza – mäta bola do istej miery originálna. „Pri hľadaní novej chute pre Bažant Radler sme nechali viac než dvesto konzumentov radlerov ochutnať päť rôznych kombinácií chutí. Bažant Radler Citrón – Baza – Mäta obstál vysoko nadštandardne v parametroch ako chuť, vôňa, či schopnosť osviežiť,“ vysvetľoval v apríli minulého roka pre novinárov Pavol Chalupka, brand manager pre značku Bažant Radler v spoločnosti Heineken Slovensko.

V Hurbanove okrem iného stavili aj na nostalgiu a obľubu bazového sirupu. „Pri baze sa ľuďom vybavia spomienky, ako zbierali bazové kvety a pili bazový sirup u starých rodičov. Mäta je zasa populárna ako chladivý doplnok rôznych miešaných nápojov. Výsledkom nášho niekoľkomesačného úsilia je tak dokonale vyvážená moderná chuť inšpirovaná slovenskou tradíciou,“ konštatoval Pavol Chalupka. Na Slovensku si rýchlo našiel svojich priaznivcov. Paradoxne, v zahraničí to až také terno nebolo. Heineken skúšal s touto príchuťou preraziť aj v zahraničí, odozva až taká pozitívna nebola.

Po roku však Bažant dostane konkurenciu aj na domácom trhu. A dá sa povedať, že úplne totožnú. Pivovary Topvar  (zatiaľ v tichosti) uviedli na pulty predajní nového radlera s rovnakou príchuťou. Aj keď treba zdôrazniť, že kým hurbanovský nápoj má na prvom mieste citrón, jeho konkurent z Veľkého Šariša bázu. Keď sa však pozriete na etiketu, prírodná aróma je v identickom zložení ako pri nápoji konkurencie.  Navyše, v zložení novinky z Veľkého Šariša nájdete aj kukuricu. K nej sa oficiálne doteraz nepriznával žiadny slovensky pivovar. Kukurica sa v pivovarníctve síce používa, nie je to až tak často. Jej použitie pritom sleduje jeden hlavný cieľ – ušetriť na prevádzkových nákladoch.

Heineken Slovensko a Pivovary Topvar sú dvaja najväčší hráči na Slovenskom trhu. Kým pred desiatimi rokmi sa obaja predbiehali a súťažili o pozíciu jednotky, už pár rokov je jasnou jednotkou hurbanovský Heineken. Na východe ako keby prestali riskovať a častokrát len kopírovali trend, ktorý určili ich väčší súper. Aj uvedenie „novinky“ je toho dôkazom.

Porovnanie oboch radlerov

Bažant Radler Citrón – Baza – Mäta

Bažant radler CBM
Uvedenie na trh:
apríl 2014
Obsah alkoholu: 1,9 %
Zloženie: Pivo 46,5% ( voda, jačmenný slad, jačmeň, chmeľ ), Limonáda 53,5% ( voda, cukor, prírodný citrónová šťava 3,1% , prírodná hroznová šťava 1,7%, prírodná bazová a mätová aróma, prírodná šťava z aceroly 0,2% )

Smädný Mních Radler Baza- Citrón – Mäta

Smädný Mních Radler BCM
Uvedenie na trh:
máj 2015
Obsah alkoholu:
1,8 %
Zloženie: Výčapné pivo svetlé 48 % (voda, jačmenný slad, kukurica, upravený chmeľ), voda, glukózovo – fruktózový sirup, kyselina citrónová, prírodná aróma citrón – baza – mäta.