Stáli pri zrode boomu. Najstarší remeselný pivovar v USA končí

Anchor Brewing

Najstarší americký remeselný pivovar končí. Pivovar Anchor Brewing v uplynulých hodinách oznámil, že zatvára svoju prevádzku v Potrero Hill. Nepomohla dlhá história ani známy majiteľ v pozadí.

Dlhá história

História pivovaru Anchor Brewing sa začala písať už v roku 1896 v San Franciscu. Producent piva prešiel lepšími aj horšími obdobiami. V 60. rokoch minulého storočia reálne hrozilo, že pivovar skrachuje. Zlom prišiel v roku 1965. Pivovar kúpil Fritz Maytag.

Ten priniesol zlom v produkcii. Pivovar začal na trh uvádzať špeciálne pivá. Zaujal napríklad aj netradičným vianočným pivom. Môžeme hovoriť o tom, že aj Anchor Brewing výraznou mierou spopularizoval a stál pri zrode boomu tzv. remeselného piva.

Ani to mu však nepomohlo. Napriek tomu, že pivovar v roku 2017 kúpila skupina Sapporo Holdings, pivovar končí svoju činnosť. Ako uvádza firma pod toto rozhodnutie sa podpísala vysoká konkurencia na trhu, tlak inflácie a klesajúci predaj.

„Nemali sme inú možnosť, ako prijať toto smutné rozhodnutie ukončiť činnosť“, uviedol vo vyhlásení hovorca spoločnosti Sam Singer.

Smutná správa

Viacerí predstavitelia pivného priemyslu nad tohto správou smútia. Garrett Oliver, riaditeľ pivovaru Brooklyn Brewery, v rozhovore pre denník Guardian neskrýval sklamanie.

„Anchor bol v podstate starý otec všetkých amerických remeselných pivovarov,“ povedal. „Keď som bol ešte domácim pivovarníkom v polovici 80. rokov, Anchor Steam bol veľmi obľúbený, ale ich masívne chmelený Liberty Ale bol zjavením,“ spomínal pre Guardian.

Koniec pivovaru prirovnal ku koncu starej kapely. „Poznáte to staré príslovie o kapele, ktorá mala na svojom prvom koncerte možno len 50 ľudí… ale každý z tých ľudí išiel a založil kapelu? To bola spoločnosť Anchor Brewing Company. A všetci ich ľudia boli najlepší,“ konštatoval Oliver.

S problémami sa trápi celý sektor s remeselným pivom v USA. Veľká časť spotrebiteľov zmenila počas pandémie svoje správanie. Nechodia tak často do podnikov a pivovary musia meniť svojich odberateľov. To bol aj prípad Anchoru, ktorý predával až 70 percent piva cez podniky.

Prečítajte si aj

Legendárny pivovar končí. Posledné pivo museli zachraňovať

Snímka: FB Anchor Brewing