Steiger: Pripravujeme novinky, Popper je už naša značka

O najstaršom slovenskom pivovare sa toho veľa nevie. Na rozdiel od dvoch najväčších hráčoch na trhu, Steiger do marketingu až toľko neinvestuje. Aj preto sme sa o novinkách a situácii na trhu porozprávali s výrobno-technickým riaditeľom Pivovaru Steiger Jánom Šimonovičom. Ten prezradil portálu oPive.sk aj novinky týkajúce sa bytčianskeho pivovaru Popper

Ján Šimonovič 2012
Ján Šimonovič (druhý sprava) pôsobí na slovenskom pivnom trhu už od roku 1982. Snímka: SZVPaS

 

Ako hodnotíte v Steigri aktuálnu situáciu na pivnom trhu?
Pivný trh na Slovensku je pomerne široký, výsledkom čoho je aj ponúkaný veľký sortiment v našich obchodoch, kde sú v ponuke rôzne typy pív. Pivovar Steiger si dlhodobo udržuje pozíciu trojky na slovenskom trhu za nadnárodnými spoločnosťami Heineken a SABMiller. Novým fenoménom na našom trhu je rast počtu malých reštauračných pivovarov, ktorých je na Slovensku takmer 40.

Vnímate ich ako konkurenciu?
Náš pivovar to nepovažuje za nejakú konkurenciu, ale len za akési spestrenie trhu, preto s mnohými z nich úzko spolupracujeme.

Čo považujete za najväčšiu výhodu v konkurenčnom boji?
Sme jeden z mála pivovarov, ktorý vyrába pivo klasickou technológiou, dvojrmutovým varením, kvasením v otvorených kvasných kadiach a dozrievaním v ležiackych tankoch. Naše pivo dostane zákazník na stôl najskôr za 40 dní.

Čo vám robí najväčšiu radosť?
Teší nás, že investície, ktoré sme dali do firmy, priniesli svoje ovocie v podobe zvýšenia kvality našich výrobkov, výsledkom čoho sú aj úspechy v rôznych súťažiach, ktorých sa naše piva zúčastňujú. Samozrejme, že nám mierne rastie aj predaj. Ja som osobne veľmi rád, že po rokoch začína SPÚ v Nitre vychovávať novú generáciu “pivovarníkov“, ktorí budú napomáhať osvete piva, ako nápoja “chudobných“. Človeka poteší, keď sú spokojní zákazníci, ktorí pošlú mail napr. aj z Vietnamu.

Naopak, ktoré veci stále nefungujú?
Mňa osobne veľmi mrzí, že nefunguje spolupráca medzi Slovenským združením výrobcov piva a sladu a Asociáciou malých nezávislých pivovarov. Je to škoda, lebo v jednote je sila a robím vo fachu od roku 1982 a nepochopil som doteraz o čo pár jednotlivcom ide.

Pripravili ste na toto leto nejaké novinky?
Nedá sa povedať, že sú to novinky, ale začali sme distribuovať v plechovkách Cíder, Steiger citrón nealko tmavé, Steiger nealko citrón svetlé, po ktorých je na trhu veľký dopyt. Pripravujeme dva nové výrobky, ktoré však toto leto ešte nebudú na trhu.

Vie sa, že pivovar Popper varí pivo práve u vás. Bude táto spolupráca pokračovať?
Áno, je to pravda. Doteraz to bolo tak. Od 1. júla náš Pivovar Steiger vlastní značku Popper a bude pokračovať v jeho výrobe.

Kam všade vyvážate vaše pivo?
Náš pivovar vyváža pivo do Maďarska, Talianska, Česka, Poľska, Srbska, Vietnamu, Ruska, Francúzka a pripravujeme sa legislatívne na vývoz do Panamy. Zaujímavosťou je, že do Vietnamu vyvážame už tretí rok nielen fľaše a plechovky, ale aj sudové pivo. Exportujeme cca 8 000 hektolitrov. 

Aké máte plány do budúcna?
Momentálne rekonštruujeme ČOV a chceme rozšíriť skladové priestory.