Pivo z pivovaru Stupavar je o čosi dostupnejšie. Producent zlatistého moku zo Stupavy sa dohodol na spolupráci zo sieťou potravín Malina. Tá by mala predávať remeselné pivo vo vybraných predajniach v rámci Bratislavy.
Na skúšku
Sieť Malina je pomerne nový koncept malých potravín, ktorý funguje na princípe večierok. Ich hlavnou výhodou je to, že dokážu na malom kúsku ponúknuť relatívne širokú ponuku tovaru sedem dní do týždňa od rána do večera. V Bratislave má pritom sieť až 18 predajní.
Spoluprácu s týmto reťazcom včera oficiálne potvrdil pivovar Stupavar. „Od dnes bližšie k vám s potravinami Malina. Fľaškový Stupavar v pilotnom projekte si môžete zakúpiť zatiaľ v siedmich vybraných prevádzkach,“ píše na sociálnej sieti pivovar.
Pivo bude na skúšku v predajniach: Križkova 1, Bosákova 7, Nám. 1 mája, Jégeho 10, Záporožská 9, Kvačalova 10 a Bottova 7 (autobusová stanica). Podľa pivovaru záleží budúcnosť a rozšírenie celého projektu na reakcii a záujme fanúšikov. Ak by bol o pivo záujem, Stupavar by sa rozšíril aj do ďalších predajní.
Slabé pokrytie
Aj keď dochádza v posledných rokoch k výraznému nárastu záujmu o remeselné pivo, miest kde sa dá kúpiť fľašková verzia je stále málo. Kým v zahraničí sa „craft“ pivo predáva bežne aj v supermarketoch, u nás takáto možnosť zaostáva za možnosťami. Výnimkou je Karpat v Tescu, Lanius v sieti Starý otec či Kaltenecker v Terne.
Aj portál oPive.sk mal informácie o tom, že mnohé reťazce sondovali možnosti rozšírenia ponuky o remeselné pivo, narazili však na limity našich pivovarov. Problémom môže byť hlavne kapacita našich producentov. Na strane druhej, obchodný vzťah s reťazcom nie je jednoduchý a v mnohom pre pivovary nevýhodný.
Model, na ktorý pristúpil Stupavar, však môže byť návodom aj pre iné pivovary. Najschodnejšou cestou je dohoda s malým lokálnym reťazcom. Pivovar tak rozšíri odberné miesta, bez toho, aby musel zásobovať prevádzky po celom Slovensku. Zároveň dokáže kontrolovať kvalitu ponúkaného piva v jednotlivých predajniach.
Snímka: Pivovar Stupavar