Holíčsky pivovar Wywar si tento rok pripomenie okrúhle výročie. Na trhu je už desať rokov. Za ten čas sa nielenže stihol naplno etablovať na pivovarníckom trhu, zaradil sa aj medzi najúspešnejšie minipivovary v krajine. V Holíči pritom nespia a na nasledujúce mesiace pripravili viacero zmien.
V novom dizajne
Letné mesiace patria z pohľadu pivovarov medzi najdôležitejšiu časť roka. Pivovarníci vtedy idú na plný plyn. Platí to aj o pivovare Wywar.
„Dôležité je mať na sklade dostatočnú zásobu piva, aby sme nemali výpadok najmä našich pravidelných pív, ktoré majú prevádzky v stálej ponuke. Keďže sme v posledných rokoch rozširovali počet pivných tankov, sme na túto sezónu dobre pripravení,“ hovorí pre portál oPive.sk riaditeľ pivovar Ján Kadlec.
Pivovar na tieto týždne a mesiace pripravil novinku. „Na letnú sezónu sme pripravili náš prvý radler s príchuťou baza, ktorý okrem sudov budeme plniť aj do plechoviek,“ prezrádza Ján.
Fanúšikom piva isto neušlo, že pivo z Holíča sa po novom predáva pod novými etiketami. „Pôvodné etikety sme s malými úpravami používali už takmer desať rokov. Cítili sme potrebu vizuál etikiet zjednotiť, aby bola ich rozpoznateľnosť jednoduchšia a takisto aby bol dizajn etikiet modernejší,“ hovorí Ján.
Ten poukazuje na to, že redizajnom prešlo aj logo pivovaru, ktoré teraz odkazuje na príslušnosť k mestu Holíč a symboliku chmeľovej šišky. „Každé pivo má v grafike svoju osobnosť, rovnako ako je osobnosťou aj konzument, ktorý pivo pije,“ vysvetľuje Ján.
V príprave nové fľaše
V Holíči pripravili tento rok aj ďalšiu zmenu. Ich pivo si po novom môžete kúpiť už aj v plechovkách. Riaditeľ pivovaru hovorí, že plechovky sú v kurze už niekoľko rokov a pre malé pivovary sa tento obal stáva logickým doplnením ponuky.
„Plechovková linka bola pre nás najväčšou investíciou za posledné roky. Po dobrých skúsenostiach s fľaškovacou linkou sme sa rozhodli zostať pri rovnakej značke. Je to plne automatická šesťhlavová lineárna linka spolu s etiketovacou linkou. Technológia umožňuje plnenie pri úplnej evakuácii vzduchu z priestoru plnenia, čo zabraňuje kontaktu piva so vzduchom a lepšie tak ochráni pivo pred oxidáciou,“ vysvetľuje špecifiká novinky.
Plechovky však nemajú byť jedinou zmenou pri obaloch. „Najbližšie mesiace plánujeme aj rozšírenie ponuky o sklenené fľaše s objemom 0,33l, do ktorých budeme plniť štyri druhy našich pív,“ prezrádza novinku Ján.
V Holíči pritom analyzujú trendy na trhu a pozorne sledujú aj správanie zákazníkov. Oproti minulosti aj oni zachytili zmeny spotrebiteľského správania.
„Na trhu vnímame trend poklesu záujmu o pivo ako také najmä u mladšej generácie, ktorá všeobecne konzumuje alkoholu menej, čomu sa snažíme prispôsobiť aj produkciu nealko piva, a konzumenti viac vyhľadávajú sladšie alkoholické nápoje,“ uzatvára rozprávanie riaditeľ Holíčskeho pivovar Wywar Ján Kadlec.
Prečítajte si aj
Toto sú najlepšie pivá roka. Pozrite si výsledky Slovenskej pivnej korunky 2024
Snímky: Holičský pivovar Wywar