Zlatý Bažant IPA v obchode nekúpite. Mieri len do krčiem

zlaty-bazant-ipa-plagat

Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensku vstupuje do vôd, ktoré doteraz patrili remeselným pivovarom. Vo štvrtok 27. októbra predstaví vo viacerých podnikoch po celom Slovensku svoj nový zimný špeciál Zlatý Bažant IPA. Kým predchádzajúce verzie zimného či vianočného piva ste si mohli kúpiť aj v obchode, tento rok tak neurobíte. „Tohtoročný zimný špeciál budú môcť pivári ochutnať exkluzívne v čapovanej podobe vo vybraných Horeca prevádzkach,“ prezradila portálu oPive.sk Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.

Hurbanovský pivovar zaviedol tradíciu vianočného piva pred deviatimi rokmi, keď na predvianočný trh uvádzal špeciálne verzie piva. Tento rok tak ide už o desiaty kúsok. „Zlatý Bažant už od roku 2007 každoročne prináša na trh pivné špeciály, a Zlatý Bažant IPA je pokračovaním tejto úspešnej tradície. Za posledné tri roky si naši fanúšikovia obľúbili Sviatočný špeciál Medový Porter, tento rok sme sa rozhodli priniesť opäť niečo nové,“ vysvetľuje Hana Šimková. A prečo sa Heineken rozhodol práve pre štýl IPA? „Pivný štýl IPA je najmä v zahraničí veľmi obľúbený a jeho obľuba ďalej rastie, preto sme chceme v tomto roku predstaviť tento pivný štýl aj širšej pivárskej komunite na Slovensku,“ odôvodňuje manažérka.

Štýl India Pale Ale, ktorý sa oproti klasickým ležiakom odlišuje tak spôsobom výroby, ako aj arómou či intenzitou horkosti, uviedli v poslednom čase aj niektoré sesterské pivovary Heinekenu. Recept na Zlatý Bažant IPA však vymysleli v Hurbanove. „Rovnako ako pri našich predchádzajúcich pivných špeciáloch a limitovaných edíciách, aj receptúru piva Zlatý Bažant IPA vytvorili naši majstri pivovarníci v hurbanovskom pivovare. Zlatý Bažant IPA je tak slovenským originálom,“ približuje Hana Šimková. Bližšie informácie o použitých chmeľoch nechcela konkretizovať.

Heineken nevylučuje, že by novinku mohol zaradiť aj do stálej ponuky. „O tomto je predčasné hovoriť – všetko bude samozrejme závisieť od reakcií spotrebiteľov,“ odpovedá manažérka korporátnych vzťahov.

A prečo sa Heineken rozhodol uviesť len čapovanú verziu piva? Dôvodov môže byť viacero. Tým hlavným je určite snaha koncernu podporiť predaj v segmente krčiem a reštaurácií. Ten posledné roky padá, keď si ľudia kupujú pivo „na domov“. Maržovosť je pritom pri čapovanom pive vyššia ako pri predaji fľaškovanej verzie. Druhým dôvodom môže byť zloženie zákazníkov. Je známe, že najpredávanejším pivom u nás je Kelt. Čiže najlacnejšie pivo z produkcie Heinekenu. Štýl IPA je pritom natoľko špecifický, že by ho bežní zákazníci v obchodoch nemuseli prijať a hurbanovský pivovar by takto šiel do rizika. Zloženie krčiem a pubov je výrazne iné a to dáva priestor Heinekenu, aby skúsil novinku, ktorej cena môže byť nastavená vyššie ako ich ležiaky a nižšie ako ceny remeselnej konkurencie.

Snímka: Heineken Slovensko