Podnikanie v pivnom biznise môže byť rôzne. Niekto pivo varí, niekto ho len predáva. Talianska spoločnosť Target 2000 začínala ako dodávateľ piva pre podniky v segmente HoReCa. Neskôr sa však rozhodla, že pivo bude dodávať aj do maloobchodu. Začala nielen dovážať pivo z iných pivovarov, ale pivo začala aj produkovať.
Lepšie povedané, nechala si pivo variť na zákazku. Dnes spolupracuje napríklad s poľským pivovarom Van Pur, vlastní však aj pivovar Amarcord. V portfóliu skupiny nájdeme talianske značky ako Lucilla, Contessa, Tosca, Arcana, Libra či Hip Hop. Dnes ochutnáme pivo s názvom Hip Hop – Italian Pale Ale.
Názov piva: Hip Hop – Italian Pale Ale
Pivovar: Target 2000
Druh piva: India Pale Ale
Krajina: Taliansko
Stupňovitosť: 13,5°
Obsah alkoholu: 6,1%
Zloženie: Voda, jačmenný slad, chmeľ.
Cena: Pivo sme dostali darom.
Farba: Medená, pivo je takmer číre.
Pena: Nízka so šľahačkocitou štruktúrou.
Vôňa: Kombinácia grepu, limety, marakuje aj tónov sena.
Chuť: Sladový základ je stredne výrazný, rezkosť jemne vyššia. V chuti kombinácia pomarančov, grepu, pomela aj marakuje. Horkosť je výraznejšia, doznievanie citrusovo-korenisté s jemnou pikantnou koncovkou.
Zhrnutie
Fajn IPA, ktorá je hutná, iskrivá a celkom dobre vyskladaná. Prechody sú príjemné, celkové vyznenie podarené a vkusné. K dokonalosti chýba väčšia čistota tónov. Za nás to dnes bolo na 7,5 bodu. Keby sme na toto pivo natrafili, určite by sme si ho v Taliansku kúpili.