Pivovarnícky trh musí riešiť v posledných rokoch viaceré výzvy. Jednou z mnohých je to, ako zaujať nastupujúcu skupinu klientov. Výskumy aj analýzy ukazujú, že mladá generácia pivo až tak nevyhľadáva. Aj preto je zaujímavé sledovať prístup a stratégie veľkých pivovarov v regióne.
Prazdroj stavil na Proud
Už na začiatku tohto roka predstavil zásadnú novinku vo svojom portfóliu český Plzeňský Prazdroj. Ten na trh uviedol ležiak Proud. Novinka zaujala už len tým, že bola predávaná v priehľadnej fľaši. Ide pritom o porušenie stáročných tradícií.
Najväčším nepriateľom piva je totiž svetlo. Pivovar pritom pri novinke využil pokročilé technológie. „Pri varení nového ležiaka sme použili moderný chmeľový produkt, vďaka ktorému chuť piva nepodlieha negatívnym účinkom svetla a môžeme ho ponúknuť v krásnej priehľadnej fľaši,“ uvidol vysvetľuje Jakub Marek, marketingový manažér prémiových pív Plzeňského Prazdroja.
Len dodajme, že Prazdroj zobral značku Proud, ktorú využíval jeho menší pivovar a preniesol ju na novinku. Pivovar dnes hovorí, že sa novinka ujala. Presviedča o tom Tomáš Drahoňovský z oddelenia komerčných inovácií Plzeňského Prazdroja.
„Proud nie je nejaká limitka, nejaký pokus, čo sme len tak vypustili na trh. Prúd bol jeden z najväčších nových produktov, ktorý kedy Prazdroj odštartoval. Je to veľká stávka a veríme tomu, že týmto smerom ten vývoj pôjde,“ uviedol pre magazín Czechcrunch.
Podložil to aj porovnaním. „Dáta o predajoch síce nezverejňujeme, ale už počas polroka Proudu sa ho predalo štyrikrát viac, než koľko sa predalo ochuteného Birellu za celý jeden rok od jeho uvedenia,“ uviedol Drahoňovský.
Posilnenie Bradáča
Zaujímavé zmeny chystá aj najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko. Generálny riaditeľ Heinekenu Slovensko Luis Prata pre Denník E uviedol, že medzi kľúčové značky skupiny sa po novom dostáva aj pivo Bradáč.
Práve táto značka by mala mať v portfóliu kľúčovú pozíciu spolu so značkami Zlatý Bažant a Krušovice. Čo to bude znamenať v praxi, ukážu najbližšie mesiace a roky. Heineken avizuje, že na trh chce priniesť inovácie, ktorými chce osloviť mladých a náročných spotrebiteľov.
Pivovarnícky trh rieši problematickú situáciu, ktorú ovplyvnila nielen pandémia, ale aj ekonomická dosahy. Časť zákazníkov zmenilo svoje správanie, pivu navyše výrazným spôsobom konkurujú ďalšie, aj nealkoholické nápoje.
Prečítajte si aj
Snímka od Tim Pritchard z Pixabay.